Megnézem a 2008-as évtől hatályos Társulási megállapodást |
nagykanizsai KISTÉRSÉG
TÖBBCÉLÚ
TÁRSULÁSI MEGÁLLAPODÁSA
Nagykanizsai
kistérség települési önkormányzati képviselő-testületei a Magyar Köztársaság
Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény 44/A. § (1) bekezdés h) pontja, a helyi
önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 41. § (1) bekezdése (Ötv.) , a
helyi önkormányzatok társulásáról és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV.
törvény 16. §-a (Ttv.), valamint a területfejlesztésről és a területrendezésről
szóló 1996. évi XXI. törvény (Tft.), valamint a 2004. évi CVII. Törvény (Tkt.)
1.§ (1) bekezdése szerint többcélú kistérségi társulást hoznak létre.
A 2004. évi CVII. törvény (Tkt.)
szerint megalakuló többcélú kistérségi társulása az Áht. 11§ (2) a) pontja
szerint általános jogutódja a költségvetési szervként működő és e társulás
megalakulásával egyidejűleg megszűnő Nagykanizsai Kistérség Többcélú
Társulásának.
I.
A
kistérséghez tartozó települési önkormányzatok képviselő-testületei önálló jogi
személyiséggel rendelkező többcélú kistérségi társulást hoznak létre.
A
többcélú kistérségi társulás határozatlan időre jön létre. A társult önkormányzatok
vállalják, hogy a társulásból 2007. december 31. napjáig nem lépnek ki.
A kistérséget alkotó települési
önkormányzatok felsorolását a társulás tagjainak nevét, székhelyét és lakosságszámát,
valamint a többcélú kistérségi társulás lakosságszámát a Megállapodás 1. sz.
melléklete tartalmazza.
1. A
Többcélú Társulás neve: Nagykanizsai Kistérség Többcélú Társulása
(továbbiakban: Többcélú Társulás)
2.
A Többcélú Társulás
8800
Nagykanizsa, Petőfi u. 5.
Képviselője: a
társulás elnöke
Pecsétje: körpecsét,
a köriratban a társulás neve olvasható, középen a címerrel
3.
A Többcélú Társulás akkor tekintendő
megalakultnak, ha a kistérséget alkotó települési önkormányzatok
képviselő-testületei a társulási megállapodást jóváhagyják.
A Tanács elnöke a megalakulást követő 15
napon belül megküldi a társulási megállapodást a megyei közigazgatási
hivatalnak.
A társulási megállapodást a társulás
tagjai szükség szerint módosítják, a helyi önkormányzati általános
választásokat követő hat hónapon belül felülvizsgálják.
4.
A Többcélú Társulás működési
területe: a kistérséget alkotó - a 1. számú mellékletben feltüntetett -
települési önkormányzatok közigazgatási területe.
5.
A Többcélú Társulás önálló jogi
személy. Gazdálkodására a költségvetési szervek működésére vonatkozó
szabályokat kell alkalmazni.
A
költségvetési szerv alapításáról a Többcélú Társulást alkotó települési
önkormányzatok képviselő-testületei Alapító Okiratban rendelkeznek.
6. A társulás felügyelete, ellenőrzése,
beszámolási kötelezettség
A Többcélú
Társulás alapító és felügyeleti szerve a hozzá tartozó települési
önkormányzatok képviselő-testülete.
A tagtelepülési
önkormányzatot a társulásban a település polgármestere képviseli.
A települési
önkormányzatot képviselő polgármester saját tevékenységéről és a Többcélú
Társulás intézkedéseiről, döntéseiről évente köteles beszámolni, tájékoztatást
adni képviselőtestülete részére.
A Társulás minden
év március 31-ig írásos értékelést készít munkájáról a társult önkormányzatok
részére.
A társult
önkormányzatoknak mindenkor joga a Társulástól információt kérni és előre
egyeztetett időpontban az iratokba betekintést nyerni.
7. A társulás tagsági nyilvántartása:
A társulás tagjairól, képviseletéről, a
feladatellátásról, a pénzügyi hozzájárulásról külön nyilvántartást kell
vezetni.
A nyilvántartás tartalmazza:
- a települési önkormányzat megnevezését,
képviselője nevét;
- a belépés, a csatlakozás időpontját;
- a térségi feladatellátást, az ágazati
feladatellátást;
- a szavazati jogosultságot;
- a pénzügyi hozzájárulást.
A nyilvántartás felfektetése és vezetése
a munkaszervezet feladatát képezi.
II.
A TÖBBCÉLÚ TÁRSULÁS
CÉLJA, FUNKCIÓJA ÉS FELADATRENDSZERE
1.
A Többcélú Társulás célja, hogy
- szervezeti keretet
biztosítson a települési önkormányzatok kapcsolat- és együttműködési
rendszerének;
- az önkormányzati
feladat- és közszolgáltatási rendszer közös, ill. térségi rendszerének
kialakítása, szervezése, összehangolása, működtetése, fejlesztése, (térségi
feladatellátás);
- egyes ágazati feladatok
közös szervezése, összehangolása, ellátása (ágazati feladatellátás);
- a térség
intézményrendszerének integrálása, feladatellátásának összehangolása,
intézményfenntartás;
- a feladatellátás
feltétel- és forrásrendszerének koordinációja, fejlesztése, a térség
területének összehangolt fejlesztése;
- közigazgatási
(államigazgatási) feladat- és hatáskörök ellátása;
- térségfejlesztés: területfejlesztés és településfejlesztés
összehangolása;
- intézmények
létrehozása és közös fenntartása.
A Többcélú Társulást alkotó települési
önkormányzatok képviselő-testületei a társulási megállapodás keretében
szabályozott eljárási rendben és módon szervezik meg, hangolják össze és látják
el közösen a társulási megállapodásban, valamint külön megállapodásokban
rögzített feladatellátást, közszolgáltatást, közigazgatási szolgáltatást,
fejlesztési tevékenységet.
2.
Többcélú Társulás funkciói:
A Többcélú Társulás önkéntes alapon
hármas funkciót láthat el:
- önkormányzati
feladat- és hatáskör ellátás, térségi közszolgáltatások (ellátási- és
szolgáltatási rendszerek, intézményrendszerek szervezése, összehangolása,
integrálása, intézmények közös fenntartása, működtetése, fejlesztése)
szervezése, összehangolása, biztosítása, fejlesztése,
- államigazgatási
feladat- és hatáskör ellátása,
- térségfejlesztés:
-
területfejlesztés: a kistérség területének összehangolt fejlesztése;
(fejlesztési tervek, programok, pályázatok készítése, megvalósítása);
-
településfejlesztés összehangolása.
A társulás kötelezettséget
vállal arra, hogy a területfejlesztéssel összefüggő feladatokat legalább a
2007. december 31-ig az adott kistérséghez tartozó valamennyi települési
önkormányzat részvételével, kilépés, vagy a társulás megszüntetése nélkül
ellátják.
A Többcélú Társulás területfejlesztési
feladatkörében ellátja a külön törvényben meghatározott feladat- és
hatásköröket. Különös tekintettel a következő területfejlesztési feladatok
ellátására:
- Vizsgálja
és értékeli a kistérség társadalmi, gazdasági és környezeti helyzetét,
adottságait;
- Kidolgozza
és elfogadja a kistérség területfejlesztési koncepcióját, illetve ennek
figyelembevételével készített területfejlesztési programját, ellenőrzi azok
megvalósítását;
- A
kistérségi területfejlesztési program figyelembe vételével előzetesen véleményt
nyilvánít a meghirdetett központi és regionális pályázatokra az illetékességi
területéről benyújtott támogatási kérelmekkel kapcsolatban, feltéve ha ez a
jogkör a pályázati felhívásban is szerepel;
- Megállapodást
köthet a helyi önkormányzatokkal, az önkormányzati társulásokkal, a megyei
területfejlesztési tanáccsal és a regionális fejlesztési tanáccsal a saját
kistérségi fejlesztési programjai finanszírozására és megvalósítására;
- Pénzügyi
tervet készít a területfejlesztési programok megvalósítása érdekében; elősegíti
a fejlesztési források hatékony, a települések szoros együttműködését erősítő
felhasználását;
- Közreműködik
a kistérségben kialakult társadalmi, gazdasági és foglalkoztatási
válsághelyzetek kezelésében;
- Koordinálja
a kistérségben a területfejlesztésben érdekelt szervezetek együttműködését,
együttműködik az állami és civil szervezetekkel;
- A
kistérségben összegyűjti és további előkészítésre alkalmassá teszi a gazdasági
és társadalmi szervezeteknek a fejlesztési programokkal, projektekkel
kapcsolatos elképzeléseit;
- Folyamatos
kapcsolatot tart a megyei területfejlesztési tanács munkaszervezetével, a
regionális fejlesztési ügynökséggel, a kistérségi megbízottakkal, a
kistérségben működő közigazgatási szervezetekkel, intézményekkel a fejlesztési
szükségletek és a bevonható helyi források feltárása érdekében;
- Vállalja,
hogy a Társulás a kistérség területfejlesztési koncepciója, a központi és
regionális pályázatok véleményezése, valamint saját kistérségi programjainak
finanszírozása érdekében kötendő megállapodások ügyében minősített többséggel
dönt;
-
megfogalmazza és képviseli a települések közös érdekeit;
-
az infrastrukturális beruházások és fejlesztések
összehangolása a közös érdek alapján (telefon, víz, szennyvíz, út, kerékpárút,
környezetvédelem, hulladékszállítás-, elhelyezés-, kezelés);
-
a termelő infrastruktúra fejlesztésének, a vállalkozások
közös támogatásának kidolgozása;
-
foglalkoztatási lehetőségek, gondok, a szociális
feszültségek kezelésének összehangolása;
-
a térség természeti kincseinek feltárása, az idegenforgalmi
kínálat számbavétele, (falusi turizmus, sporthorgászat, vadászat);
-
a térségi érdekek hatékonyabb ellátása céljából ún.
Területfejlesztési Alap létrehozása;
-
a nemzetközi kapcsolatok összehangolása;
A társulás területfejlesztési
feladatkörében a területfejlesztésről és a területrendezésről szóló 1996. évi
XXI. törvény szabályait kell alkalmazni.
III.
FELADAT- ÉS
HATÁSKÖRELLÁTÁS
1.
A Többcélú Társuláshoz tartozó települési
önkormányzatok képviselő-testületei egyes feladataikat a társulás útján látják
el, egyes hatásköreiket a társulásra ruházhatják, a társulás által ellátott
feladatok megvalósításához hozzájárulnak.
1.1. A feladattelepítés elve: a szakmai
színvonal, a minőség, az eredményesség, a hatékonyság, az, hogy kiegyenlített,
azonos közszolgáltatásokhoz juttassa, és kiszolgálja a térség lakosságát.
1.2. A Többcélú Társulás ellátja jelen
társulási megállapodásban rögzített feladat- és hatásköröket. (térségi
feladatok, térségi feladatellátás).
1.3. A Többcélú Társulás ellátja a hozzá
tartozó települési önkormányzat képviselő-testülete által átruházott feladat-
és hatásköröket. (ágazati, fakultatív feladatok, átruházott feladatellátás).
A települési önkormányzat
képviselő-testülete egyes ágazati feladatainak ellátására külön megállapodást
köthet a Többcélú Társulással, valamint az érintett települési önkormányzat
képviselő-testületével.
Az átruházott feladat- és hatáskör
törvény eltérő rendelkezése hiányában tovább nem ruházható.
1.4. A Többcélú Társulás köteles ellátni
a törvény által közvetlenül hozzá telepített önkormányzati feladat- és
hatásköröket. (kötelező feladatellátás)
2.
A Többcélú Társulás feladat- és
hatásköreinek ellátása érdekében költségvetési intézményt, gazdálkodó szervezetet
alapíthat, kinevezi vezetőit.
A kinevezési jogkört a Tanács, az egyéb
munkáltatói jogkört a Tanács elnöke gyakorolja.
A kinevezési és egyéb munkáltatói jogkör
tartalmára az Ötv. vonatkozó rendelkezései az irányadóak.
3.
A Többcélú Társulás egyes feladatait a
térségközpont önkormányzat, Nagykanizsa Megyei Jogú Város Önkormányzata vagy a
társulás más tagja intézménye útján látja el.
A feladatellátásról a települési
önkormányzatok képviselő-testületei a Többcélú Társulással, valamint az
érintett települési önkormányzat képviselő-testületével külön megállapodást
köt.
A megállapodásban meg kell jelölni, hogy
a társulás feladatát mely intézmény látja el.
4.
A feladatellátás módja:
A Többcélú Társulás a feladatait többféle
módon láthatja el:
- társulás útján (többcélú társulási
megállapodás keretében, külön társulási megállapodás keretében) (igazgatási
társulás, hatósági igazgatási társulás, intézményfenntartó társulás);
- saját intézmény útján;
- települési intézmény útján;
- ellátási szerződés;
- feladat ellátási szerződés;
- közszolgáltatási szerződés;
- vállalkozási szerződés;
- települési polgármesteri hivatala útján;
- valamint egyéb módon.
5.
Feladatellátás rendszere:
A Többcélú Társulást alkotó települési
önkormányzatok képviselő-testületei határozatba foglalják, hogy mely feladat-
és hatáskör ellátására társulnak, adnak megbízást, amely pénzügyi
hozzájárulással jár, és melyet megállapodásban rögzítenek.
a.) Térségi
feladatellátás: A területfejlesztési feladatok közös ellátása, szervezése
valamennyi a nagykanizsai kistérséghez tartozó (1. számú melléklet szerinti)
önkormányzat részvételével. A Társulás a térség egészére kiterjedően
gondoskodik a jelen megállapodásban meghatározott térségi területfejlesztési
feladatok ellátásáról.
b.) Ágazati
feladatellátás (Jelen társulási, valamint külön megállapodás keretében egyes a
kistérségbe tartozó település önkormányzatok által átruházott feladatellátás.)
A többcélú társulás a térség nagyobb részére egyes települési önkormányzatokra
kiterjedően gondoskodik az önkormányzatok és a többcélú társulás között
létrejött megállapodásba foglalt feladatellátásról.
6.
A többcélú társulás keretében ellátandó feladatok3:
6.1.
Közoktatási feladatok
Közoktatási intézményi feladatok:
Ennek keretében gondoskodik a
közoktatási feladat ellátásában részt vevő önkormányzatok fenntartásában
működő, a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 20. § (1) bekezdése a)
és b) pontja szerinti intézmények hatékonyabb működésének szervezéséről, az
intézményekben folyó nevelés-oktatás színvonalának javításáról.
A közoktatási intézményi feladatok
ellátása történhet úgy, hogy az intézmények fenntartásáról
ˇ
a Társulás,
ˇ
az intézményi társulások
(mikro-körzeti társulások)
ˇ
a Társulásban részt vevő
települési önkormányzatok önállóan gondoskodnak.
Pedagógiai szakszolgálati tevékenység:
Ennek keretében gondoskodik a
közoktatási törvény 34. §-ában megjelölt szakszolgálati feladatok közül a
-
gyógypedagógiai tanácsadás, korai
fejlesztés és gondozás
-
fejlesztő felkészítés; konduktív pedagógia
-
nevelési tanácsadás;
-
logopédiai ellátás;
-
gyógytestnevelés ellátásáról.
A feladatot
a Nagykanizsa Megyei Jogú Város által fenntartott Rózsa Úti Általános Iskola és
Speciális Szakiskola, valamint Nevelési Tanácsadó közreműködésével az e tárgyú megállapodásban
foglalt tartalommal látja el.
A Társult önkormányzatok
közoktatási intézmény-fenntartási és fenntartói- irányítási feladataival
összefüggésben:
a) javaslatot készít a térség demográfiai adatai alapján a tanulócsoportok
számára és létszámára
b) segíti a közoktatási
megállapodások előkészítését,
c) a kistérségi oktatási kapacitások hatékonyabb működtetése érdekében
közös alapfokú oktatási, pedagógiai és nevelési terveket készít a kistérségre
vonatkozóan, meghatározva a kistérség oktatási, fejlesztési irányait térségi
tervezéssel, a térségi tervek alapján szervezi a térségben a hatékony és a kor
követelményeinek megfelelő oktatást,
d) koordinálja a mikro-körzeti intézményfenntartó társulások közötti
együttműködést
e) Információs hálózatot működtet, mellyel a helyben szokásos módon
információt nyújt a társult önkormányzatok által fenntartott intézményeknek,
illetve a kistérség területén működő intézményeknek, (fenntartótól függetlenül)
a feladatellátás folyamatáról és eredményéről.
f) A társult önkormányzatok intézményei számára a Közoktatási törvényben
megjelölt feladatkörben pályázatot írhat ki.
g) Segíti a kistérségben az óvoda-vezetői, iskola-igazgatói,
óvoda-iskolaközi szakmai munkaközösségeket, szakmai napokat,
konferenciákat szervez.
h) Kistérségi tanulmányi és sportversenyeket szervez.
i) Összehangolja, szervezi a Társulás tagjai intézményei szakmai
tevékenységének mérését, értékelését és ellenőrzését.
j) Közreműködik a kisebbségi nevelés és oktatás iránti igény felmérésében,
összehangolja a kisebbségi nevelés és oktatás szervezését és feltételeinek
biztosítását.
k) Egyeztető fórum szerepét tölti be az iskola-fenntartási megállapodások
végrehajtása során a kistérség önkormányzatai közötti esetleges viták
elintézésében.
l) Ösztönzi a mikro-körzeti intézményfenntartói társulások létrehozását,
segíti azok megszervezését.
m) Kistérségi közoktatási-nevelési adatbázist hoz létre.
A
Társulás valamennyi önkormányzatára kiterjedően - a közoktatási törvény 89/A.
§-ának (5) bekezdése szerint - a
közoktatási feladatra vonatkozóan kistérségi intézkedési tervet készíti.
Ezen
feladatokat a Társulás a 2. számú mellékletben felsorolt önkormányzatok részére
biztosítja. A 2. számú mellékletben nem szereplő önkormányzatok a feladat
ellátására nem társultak.
6.2. Szociális
alapellátási feladatok:
családsegítés
házi segítségnyújtás,
jelzőrendszeres házi
segítségnyújtás
közösségi ellátások
támogató szolgáltatás
nappali ellátás térségi
szintű biztosítása.
Ezen feladatokat a társulás 3. számú
mellékletben felsorolt önkormányzatok részére biztosítja. A 3. számú
mellékletben nem szereplő önkormányzatok a feladatellátásra nem társultak.
A Nagykanizsai
Kistérség Többcélú Társulása a családsegítési feladat terén külön megállapodást
köt Zalakaros Város Önkormányzatával.
6.3.Gyermekjóléti alapellátási feladatok:
gyermekjóléti
szolgáltatás
gyermekek
átmeneti gondozása
térségi szintű
biztosítása. A Nagykanizsai Kistérség Többcélú Társulása külön megállapodást
köt Nagykanizsa Város Önkormányzatával a gyermekek átmeneti gondozása
feladatra, helyettes szülői feladatok ellátására.
Ezen feladatokat a
társulás 6. számú mellékletben felsorolt önkormányzatok részére biztosítja. A
6.számú mellékletben nem szereplő önkormányzatok e feladat ellátásra nem
társultak.
6.4. Nyilvános könyvtári feladatok:
Térségi könyvtári feladatok nyújtásának
összehangolása.
Ezen feladatokat a társulás a 4. számú
mellékletében felsorolt önkormányzatok részére biztosítja. A 4. számú
mellékletben nem szereplő önkormányzatok e feladat ellátására nem társultak.
6.5. Belső ellenőrzési feladat
A Többcélú
társulás a közigazgatási területén működő belső ellenőrzési társulások
tekintetében szervező, összehangoló tevékenységet végez. A Többcélú Társulás a
területén működő belső ellenőrzési társulások gesztor önkormányzataival a belső
ellenőrzési feladatok ellátására megállapodást köt.
A Többcélú
Társulás Nagykanizsa Megyei Jogú Város Önkormányzatával együttműködési
megállapodást köt. A megállapodásokat az Elnök írja alá.
Ezen feladatokat a
társulás az 5. számú mellékletében felsorolt önkormányzatok részére biztosítja.
Az 5. számú mellékletben nem szereplő önkormányzatok e feladat ellátására nem
társultak.
6.6. Környezetvédelmi, hulladékgazdálkodási
feladatok
Ezen feladatokat a Társulásban részt vevő
valamennyi település önkormányzata részére biztosítja az 1. sz. melléklet
szerint.
IV.
A TÁRSULÁS TAGSÁGI
VISZONYAI
1.
A tagsági jogviszony keletkezése:
1.1.
A
kistérséghez tartozó települési önkormányzat képviselő-testületei kizárólagos
jogkörükben minősített többséggel hozott - határozatban foglalt nyilatkozatban
mondják ki a Többcélú Társulásban való részvételüket, csatlakozásukat.
(belépés, csatlakozás)
A határozatban meg kell jelölni, hogy
mely feladat és hatáskör, közszolgáltatás ellátásra kíván társulni az
önkormányzat.
1.2. A Többcélú Társulás tagjai
-
a társulási megállapodásban meghatározott térségi feladatra,
-
külön megállapodásban ágazati / fakultatív feladatra társulnak
1.3. A Többcélú Társuláshoz a nagykanizsai
kistérséghez tartozó települési önkormányzatok képviselő-testületei
csatlakozhatnak.
A társuláshoz csatlakozni kívánó
települési önkormányzat képviselő-testülete nyilatkozatát tartalmazó
határozatát a társulást alkotó települési önkormányzatok képviselő-testületeinek,
valamint Nagykanizsa Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanácsának meg kell
küldeni.
A nyilatkozatot tartalmazó
határozatban ki kell mondani, hogy a csatlakozó
-
jelen megállapodásban foglaltakat
magára nézve kötelezőnek fogadja el,
-
meg kell jelölni a többcélú társulás
által ellátandó feladatokat azzal, hogy a térségi területfejlesztési
feladatokat társulás útján kívánja ellátni,
-
a társulás működésével, a
feladatellátással kapcsolatos a költségek, pénzügyi hozzájárulás teljesítését
vállalja.
A csatlakozásról szóló döntést a
csatlakozás tervezett időpontja előtt legalább 6 hónappal közölni kell a
társulást alkotó települési önkormányzatok képviselő-testületeivel és a
Társulási Tanáccsal.
A csatlakozás jóváhagyásáról a
társulást alkotó települési önkormányzat képviselő-testülete minősített
többséggel dönt.
2.
A tagsági viszony megszűnése
2.1.
A társulás tagja a társulási megállapodást a kötelezően vállalt három éves működési időtartam lejártát
követően, 2007. december 31. hatállyal, a közoktatási feladatellátással
kapcsolatos megállapodást 2007. június 30-i hatállyal mondhatja fel.
A felmondásról
szóló - minősített szavazataránnyal meghozott - határozati döntést a tag
legalább 6 hónappal korábban köteles meghozni és a Társulás tagjaival, valamint
a Nagykanizsai Kistérség Többcélú Társulással közölni.
2.2. Amennyiben az adott feladat többcélú
kistérségi társulásban történő ellátása három éven belül megszűnik kivéve, ha
a feladatot jogszabály szünteti meg -, úgy az adott feladatra jóváhagyott
támogatást kamattal növelten kell visszafizetni a központi költségvetésbe.
2.3. Amennyiben a Társulásból történő kilépés
eredményeként az önkormányzatok vagy az érintett lakosság száma a 65/2004. (IV.15.)
Kormányrendelet 17. § (3) bekezdésében foglaltaknak megfelelően az e
rendeletben előírtaknál kevesebb, úgy a kilépő önkormányzat(ok) köteles(ek) a
kilépő önkormányzatra lakosságszám szerint jutó támogatásnak megfelelő
összeget kamattal növelten a központi költségvetésnek megfizetni.
2.4. A 6-7. pontok szerinti fizetési kötelezettség
esetén a kamat az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 64./B §
(2) bekezdése szerint számított, amelyet a támogatás igénybevétele napjától a
visszafizetés napjáig kell felszámítani.
2.5.
A társulás tagjainak több mint a fele minősített többséggel hozott
határozatával jelen megállapodásban meghatározott szavazataránnyal hozott
határozatával a naptári év utolsó napjával fontos okból kizárhatja azt a
települési önkormányzat képviselő-testületét, amely a megállapodásban foglalt
kötelezettségeinek ismételt felhívásra a megadott határidőben nem tesz eleget.
Fontos oknak minősül:
-
a társulás tagja a pénzügyi
hozzájárulást nem, vagy legalább két alkalommal nem határidőben utalja át;
-
a képviselő-testület a társulás
működéséhez szükséges döntési kötelezettségének, valamint az előzetes
egyeztetésnek nem tesz eleget.
2.6.
A tagsági jogviszony megszűnésekor a taggal el
kell számolni.
V.
A TÖBBCÉLÚ TÁRSULÁS
SZERVEZETI RENDSZERE ÉS SZERVEINEK MŰKÖDÉSE
A Többcélú Társulás szervezetének,
működésének, döntés-előkészítési és döntéshozatali eljárási rendjének főbb
szabályait jelen megállapodás, további, részletes szabályait a Szervezeti és
Működési Szabályzatban a Társulási Tanács állapítja meg.
A társulás Szervezeti és Működési
szabályzatát a Társulási Tanács fogadja el e megállapodás aláírását követő 3
hónapon belül.
1.
A társulás szervei
A Társulási Tanács, a Tanács elnöke,
a Tanács elnökhelyettesei, a Tanács bizottságai, a Jegyzői Kollégium, a
társulás hivatali munkaszervezete.
1.
A Többcélú Társulás legfőbb,
döntéshozó szerve a Társulási Tanács.
2.
A Tanács gyakorolja a jelen társulási megállapodásban meghatározott, valamint a
települési önkormányzatok képviselő-testületei által külön megállapodásban
átruházott önkormányzati feladat- és hatásköröket.
3. A Tanács tagjai a társult
települési önkormányzatok mindenkor hivatalban lévő polgármesterei.
4. A
Tanács tagjának, a polgármesternek és helyettesének az alpolgármesterrel együtt
az akadályoztatása, ill. távolléte esetén a helyettesítés rendjét a települési
önkormányzat SZMSZ-e határozza meg.
A
települési önkormányzat képviselő-testülete által helyettesítési, képviseleti
joggal felhatalmazott képviselője a polgármestert megillető jogkörrel (teljes
jogkörrel) rendelkezik, jogai és kötelességei azonosak a polgármester jogaival
és kötelességeivel.
A
helyettesítéssel, képviseleti joggal felhatalmazott képviselő felhatalmazó irat
(szabályzat, határozat, kijelölő irat) bemutatását, átadását követően járhat
el.
5.
A Társulási Tanács a kistérségi területfejlesztési feladatok tekintetében
kistérségi fejlesztési tanácsként jár el.
6.
A Társulás legfőbb szerve a társult
önkormányzatok polgármestereiből álló taggyűlés. A taggyűlés a Társulás
hatáskörébe tartozó bármely ügyben dönthet. A taggyűlés határozatképes, ha azon
a tagok több mint a fele jelen van, és a jelen lévő tagok által
képviselt települések lakosságszáma meghaladja többcélú kistérségi társulást
alkotó települések lakosságszámának egyharmadát. A taggyűlés határozatait
általában egyszerű szótöbbséggel hozza. Az ülésen jelen lévő minden tag köteles
szavazati jogával élni (igen, nem, tartózkodom nyilatkozatot tenni). Nem szavazhat
az a tag, aki személyében érintett adott kérdésben.
(Társulási Tanács
Elnöke)
1.
A társulási tanács alakuló ülésén
titkos szavazással tagjai sorából elnököt választ.
2.
Az elnök személyére a társulási
tanács bármely tagja javaslatot tehet. A jelölté váláshoz a jelen lévő tagok
egynegyedének szavazata szükséges.
3.
A Tanács elnöke képviseli a Többcélú
Társulást. Távolléte és akadályoztatása esetén a társulás képviseletét az elnök
általános helyettesítésére kijelölt elnökhelyettes látja el.
4.
A Társulási Tanács Elnöke önállóan és
korlátozás nélkül képviselheti a Társulást.
1.
A Többcélú Társulás az elnök mellett 2
elnökhelyettesi tisztséget létesít.
2.
A Társulási Tanács az elnök
helyettesítésére, munkájának segítésére tagjai sorából általános
elnökhelyettest választ. Az általános elnökhelyettes az elnök távolléte esetén
önállóan jogosult eljárni és a Társulást képviselni.
3. Az elnökhelyettes személyére a
társulási tanács elnöke tehet javaslatot.
4. Az elnököt akadályoztatása és távolléte
esetén az általános elnökhelyettes, az általános elnökhelyettes távolléte
esetében az elnökhelyettes helyettesíti.
5. Az elnökhelyettesek megválasztásához
legalább annyi tag igen szavazata szükséges, amely meghaladja a társult tagok
székhely polgármesterrel együtt számított szavazatainak több mint felét.
1.
A taggyűlés tagjai sorából, egyszerű
szótöbbséggel, nyílt szavazással 9 tagú Elnökséget választ.
Az
Elnökség tagjai: Elnök, Általános elnökhelyettes, Elnökhelyettes, hat Elnökségi
tag.
Az első
Elnökségi tagok megbízatása a soron következő önkormányzati választásokig szól.
A továbbiakban az Elnökség megbízatása 4 évi időtartamra (az önkormányzati
ciklusok időtartamára) szól. Az Elnökség tagjai újraválaszthatók. Az Elnök és
az Elnökség tagjai visszahívására a taggyűlés a tagok 50%+1 fő szavazatával
jogosult.
2.
Az Elnökség kéthavonta ülésezik, és
évente legalább 6 ülést tart. Az Elnökség üléseit az Elnök, akadályoztatása
esetén az Általános Elnökhelyettes hívja össze, 8 napos időközzel, általában
írásban, a tervezett napirendi pontok feltüntetésével. Az Elnökség ülései rövid
úton (telefon, fax, e-mail stb.) is összehívhatók. Az Elnökség üléseire meg
kell hívni a Pénzügyi Bizottság és a Felügyelő Bizottság elnökét is. Az
Elnökség üléseiről is jegyzőkönyvet kell készíteni az ülést követő 15 napon
belül. Az Elnökség döntéseit tartalmazó jegyzőkönyv kivonatokat további 8 napon
belül meg kell küldeni a Társulás tagjainak.
3.
Az Elnökség:
-
irodavezetőt foglalkoztathat, szükség
esetén-, illetve ilyen feladatok ellátására munkaviszony jellegű egyéb
jogviszonyt/megbízásos jogviszonyt létesíthet;
-
600.000,-Ft/azaz Hatszázezer forintos
összeghatárig a Társulás nevében kötelezettséget vállalhat;
-
a mindenkori költségvetésben
meghatározott összeghatárig társulási pályázatok benyújtásához kötelezettséget
vállalhat;
-
300.000,-Ft/azaz Háromszázezer
forintos összeghatárig az Elnök önállóan vállalhat kötelezettséget, az
Elnökségnek történő utólagos beszámolási kötelezettséggel;
-
Az Elnökség a taggyűlés megbízása és
felhatalmazása alapján bármely ügyben eljárhat.
4.
Az Elnökség a Társulási Tanácsnak
évente beszámolni köteles.
1. A Társulási Tanács egyes feladatainak
ellátására, döntéseinek előkészítésére, végrehajtásának szervezésére eseti vagy
állandó bizottságot hozhat létre.
2. A Társulási Tanács az alábbi állandó
bizottságokat hozza létre:
2.1.
Felügyelő Bizottság
A
Társulási Tanács öttagú felügyelő bizottságot választ. A bizottság elnökét és
négy tagját a taggyűlés 4 évi időtartamra legfeljebb az általános önkormányzati
választásokig választja. A bizottság elnöke és tagjai újraválaszthatók. A
bizottság elnökét és tagjait a taggyűlés a tagok több mint 50%-ának
szavazatával választja meg és hívhatja vissza.
A
bizottság ügyrendjét saját maga állapítja meg.
A
Felügyelő Bizottság ellenőrzi a társulás, a társulás elnöke, elnöksége és
Pénzügyi Bizottsága, hivatali munkaszervezete működését, vizsgálja tevékenysége
szabályszerűségét.
A
Felügyelő Bizottság tagja a Társulási Tanács elnöke és elnökhelyettese,
elnökség tagja valamint a Pénzügyi Bizottság elnöke és tagja nem lehet.
A
Felügyelő Bizottság tagja kötelezettségei megszegéséért, a Társulásnak okozott
kárért a Polgári jog szabályai szerint felel, kivéve, ha a határozat vagy az
intézkedés ellen tiltakozott. A bizottság tagjai a Társulás ügyeiről szerzett
értesüléseiket üzleti titokként kötelesek kezelni.
A
bizottság tevékenységéről a Társulási Tanácsnak évente írásban beszámol.
2.2. Pénzügyi Bizottság
A
Társulási Tanács öttagú Pénzügyi Bizottságot választ. A Pénzügyi Bizottság
elnökét és tagjai több mint felét a társulási tanács tagjai közül kell
választani.
A
bizottság elnökét és négy tagját a társulási tanács 4 évi időtartamra
legfeljebb az általános önkormányzati választásokig választja. A bizottság
elnöke és tagjai újraválaszthatók. A bizottság elnökét és tagjait a taggyűlés a
tagok több mint 50%-ának szavazatával választja meg és hívhatja vissza.
A
bizottság az ügyrendjét saját maga állapítja meg.
A
bizottság fő feladata, hogy ellenőrizze a Társulás és szervei pénzügyi
tevékenységét, gazdálkodásának törvényességét. Előzetesen véleményezze, illetve
megtárgyalja az éves költségvetést és a zárszámadást, ellenőrizze a Társulás
által létrehozott területfejlesztési alap felhasználásának szabályszerűségét.
A
Pénzügyi Bizottság tagja a Társulási Tanács elnöke és elnökhelyettese, elnökség
tagja valamint a Felügyelő Bizottság elnöke és tagja nem lehet.
A
Pénzügyi Bizottság tagja kötelezettségei megszegéséért, a Társulásnak okozott
kárért a Polgári jog szabályai szerint felel, kivéve, ha a határozat vagy az
intézkedés ellen tiltakozott. A bizottság tagjai a Társulás ügyeiről szerzett
értesüléseiket üzleti titokként kötelesek kezelni.
A
bizottság tevékenységéről a Társulási Tanácsnak évente írásban beszámol.
2.3. Eseti munkabizottság
Az eseti
munkabizottság feladatát, tagjainak számát, összetételét a létrehozó
határozatban a Társulási Tanács határozza meg.
Az eseti bizottság
működésének, eljárásának rendjére vonatkozó főbb szabályokat a Tanács a
Szervezeti és Működési Szabályzatban határozza meg.
A bizottság
tagjait a Társulási Tanács választja meg. A bizottság tagjaira a Tanács tagjai
tehetnek javaslatot. A bizottság elnöke a Tanács tagjai sorából e feladatra
választott tag lehet.
Az elnök a
bizottság véleményéről, javaslatáról a Tanács elnökét írásban tájékoztatja.
A bizottság
tagjainak megválasztásához legalább annyi tag igen szavazata szükséges, amely
meghaladja a társulás tagjai szavazatainak több mint felét.
Bizottság elnöke és tagja a társulás elnök és
elnökhelyettese nem lehetnek.
1.
A Társulási Tanács a társulás
feladatainak ellátása érdekében integrált hivatali és munkaszervezetet
(Társulási Irodát) működtet, amelyet az irodavezető irányít.
A Társulási Tanács
döntéseinek előkészítését és feladatainak végrehajtását a Társulási Tanács
költségvetési szervként létrehozott elkülönült munkaszervezete közreműködésével
látja el.
Az integrált szervezeti keretek
között működhetnek a minisztériumok és területi szerveik kistérségben feladatot
ellátó munkatársai az Együttműködési Megállapodásokban foglaltak szerint.
2.
A munkaszervezet a Társulási Tanács
elnöke közvetlen irányítása alatt áll. Az irodavezető és az iroda dolgozói
felett a munkáltatói jogokat a munkaviszony létesítése, megszűntetése és a
munka díjazása tekintetében a Társulási Tanács Elnöksége gyakorolja.
3.
A Tanács egyes feladatainak ellátását
külön (feladat-ellátási) szerződés keretében - közhasznú társaság
közreműködésével is elláthatja.
4.
Az iroda gondoskodik a Társulás
minden adminisztrációs feladata ellátásáról, a taggyűlések előkészítéséről, a
jegyzőkönyvek elkészítéséről és őrzéséről. A Társulás tagjaival, és a Társulás
célja szerint érintett szervezetekkel és támogatókkal való kapcsolattartáson
keresztül a pályázatok elkészítésében való közreműködésen túl az önálló
pályázatok benyújtásáig. Az iroda egyes dolgozóinak feladatait részletesen a
munkaköri leírások tartalmazzák, melyek elkészítése a Társulás Elnökének
feladata.
5.
A hivatali szervezet feladatait
részletesen a Tanács Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza
1.
A kollégium szakmai, véleményező, javaslattévő szerv, tagjai a Többcélú
Társulást alkotó települési önkormányzatok jegyzői.
2. A kollégium
tevékenységét annak elnöke koordinálja, szervezi. A kollégium elnöke a térség
központi település Nagykanizsa Megyei Jogú Város Jegyzője.
3.
A Társulási Tanács a döntés-előkészítés, végrehajtás szervezésének folyamatába
szükség esetén bevonja a kollégiumot.
4. A Társulási Tanács egyes napirendjeinek
megtárgyalása során együttes ülést tarthat a kollégiummal.
5. A
Kollégium a Tanács felkérésére közreműködik a döntés-előkészítésben, a döntések
végrehajtásában.
2.
Társulási Tanács működési szabályai
1.
A Társulási Tanács alakuló ülését a térségközpont polgármestere hívja össze és
vezeti.
2. Az
alakuló ülés napirendjére a térségközpont polgármestere tesz javaslatot.
3. Az alakuló ülés kötelező
napirendjei:
-
a tisztségviselők megválasztása;
-
a társulás szervei tagjainak megválasztása;
-
a társulási megállapodás
felülvizsgálata.
4. A Társulási Tanács minden tagja
egy szavazattal rendelkezik.
5.
Szavazni személyesen vagy a helyettesítés rendje szerint helyettes, ill. felhatalmazott
képviselő útján lehet.
6. A Társulási Tanács döntését ülésén
nyílt szavazással, határozati formában hozza meg.
7.
A Tanács ülését az elnök hívja össze és vezeti. Az elnök akadályoztatása ill.
távolléte esetén az ülést az általános elnökhelyettes hívja össze és vezeti.
8. A Tanács ülését össze kell hívni:
-
szükség szerint, de évente legalább
négy alkalommal;
-
a társulási megállapodásban vagy a
Tanács által meghatározott időpontban;
-
a társulási tagok egynegyedének -
napirendet tartalmazó indítványára, annak kézhezvételétől számított 15 napon
belül;
-
a megyei közigazgatási hivatal
vezetőjének kezdeményezésére, annak kézhezvételétől számított 15 napon belül;
- a Felügyelő Bizottság kezdeményezésére,
annak kézhezvételétől számított 15 napon belül.
9.
A Tanács ülése nyilvános.
10.
A Tanács zárt ülésére a Tkt. 7§ (5)
bekezdését kell alkalmazni.
11.
A Tanács üléséről jegyzőkönyvet kell
készíteni, melyre az Ötv.-nek a képviselő-testület üléséről készített
jegyzőkönyvre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni, azzal az eltéréssel, hogy
a jegyzőkönyvet az Elnök és Tanács által felhatalmazott tagja írja alá.
A
Tanács elnöke a jegyzőkönyvet 15 napon belül megküldi a társulás tagjainak és a
Zala Megyei Közigazgatási Hivatalnak.
12.
A Tanács akkor határozatképes, ha
ülésén legalább a szavazatok több mint felével rendelkező tag jelen van, és a
jelen lévő tagok által képviselt települések lakosságszáma meghaladja többcélú
kistérségi társulást alkotó települések lakosságszámának egyharmadát.
13.
A javaslat elfogadásához a
megállapodásban meghatározott számú, de legalább annyi tag igen szavazata
szükséges, amely meghaladja a jelen lévő tagok szavazatainak felét, és az
általuk képviselt települések lakosságszámának egyharmadát.
A minősített
többséghez a társulási megállapodásban meghatározott számú, de legalább annyi
tag igen szavazat szükséges, amely eléri a jelen lévő tagok szavazatinak
kétharmadát és az általuk képviselt települések lakosságszámának a felét.
14. Minősített többség szükséges:
-
a kistérség fejlesztését szolgáló pénzügyi
hozzájárulást igénylő - pályázat benyújtásához, az ahhoz szükséges települési
hozzájárulás meghatározásához;
-
a Tkt. 7 § (5) bekezdésének b) pontja szerinti
zárt ülés elrendeléséhez;
-
a hatáskörébe utalt választás, kinevezés,
felmentés, vezetői megbízatás adásához, illetőleg visszavonásához, fegyelmi
eljárás megindításához, fegyelmi büntetés kiszabásához;
-
a kistérség területfejlesztési koncepciójának
illetve az ennek figyelembevételével készített területfejlesztési programjának
elfogadásához;
-
a meghirdetett központi és regionális
pályázatoknak és az illetékességi területéről pályázatokkal és az illetékességi
területéről benyújtott támogatási kérelmekkel kapcsolatos
véleménynyilvánításhoz;
-
a helyi önkormányzatokkal és az önkormányzati
társulásokkal, a megyei területfejlesztési tanáccsal és a regionális
fejlesztési tanáccsal a saját kistérségi fejlesztési programjai
finanszírozására és megvalósítására kötött megállapodás jóváhagyásához;
- a társulás megszüntetéséhez;
- a társulási megállapodás módosításához;
-
a társult tagok hozzájárulásának
megállapításához;
-
továbbá abban az ügyben, amit a Szervezeti és
Működési Szabályzat meghatároz.
15. A
társulásban részt vevő képviselő-testületek mindegyikének minősített többséggel
hozott döntése szükséges:
-
a társulási megállapodás
jóváhagyásához
-
a társulási megállapodás
módosításához
-
a társulás megszüntetéséhez
-
a társuláshoz történő csatlakozáshoz
való hozzájáruláshoz.
16.
Az egyes ágazati feladatok ellátásához kapcsolódó ügyekben a döntéshozatal
során kizárólag az adott ágazati feladatok ellátásában együttműködő e
megállapodás 2. 3. 4. 5. számú mellékleteiben felsorolt települési
önkormányzatok képviselői szavazhatnak.
17. Tájékoztatási kötelezettség:
17.1. A Tanács tagjai a társulás térségi
feladatellátásáról, a Tanács munkájáról, a tanácsban képviselt álláspontjáról a
települési önkormányzat képviselő-testületének évente kétszer tájékoztatást
adnak.
17.2. A Tanács Elnöke a
tagtelepülések képviselőtestületei részére önkormányzati ciklusonként egyszer
beszámol a társulási cél megvalósulásáról, a társulási megállapodásban
foglaltak végrehajtásáról.
1. A
bizottság, a jegyzői kollégium határozatképes, ha tagjainak többsége jelen van.
2.
Üléseit az elnök hívja össze. Összehívásukat tagjai a tárgyalandó napirend
témájának megjelölésével kezdeményezhetik.
3.
Döntési formájuk: javaslat, ajánlás, amelyet a jelen lévő tagok egyszerű
többségi szavazatával hoznak meg.
4.
A társulási megállapodásba foglalt főbb működési szabályok mellett a további
szabályokat a Tanács Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
VI.
A TÁRSULÁS TAGJÁNAK JOGAI ÉS KÖTELESSÉGEI
1.
A társulás tagja részt vehet a
társulás tevékenységében, céljainak, feladatainak meghatározásában, a
szervezeti és működési szabályzat megalkotásában, a társulás szervezetének
kialakításában.
2.
A Társulási Tanács tagja választhat és választható a társulás egyes
szerveibe, tisztségeire.
3.
Teljes joggal képviseli a települési
önkormányzat érdekeit.
4.
Igényelheti a társulás
szolgáltatásait, amely szolgáltatásokra megállapodást kötött.
5.
Javaslatot tehet a - tagsági
jogosultságának megfelelően társulást
érintő bármely kérdésben.
6.
Kérdéseket, javaslatokat,
indítványokat intézhet a társulás tisztségviselőihez, szerveihez,
felvilágosítást kérhet tőlük a társulás tevékenységéről, amelyre a címzettek 30
napon belül írásban kötelesek választ adni. Betekinthet a társulás
dokumentumaiba, irataiba.
7.
Joga van a kisebbségi véleményének fenntartására,
kérésére a véleményt jegyzőkönyvben rögzíteni kell.
8.
Részesülhet a hazai és nemzetközi
kapcsolatokból származó előnyökből.
1.
A társulási megállapodásban és a
társulás Szervezeti és Működési Szabályzatában foglaltak betartása.
2.
Részt venni a társulás szerveinek
ülésén, azok munkájában, a társulási célok és feladatok közös megvalósításában.
3.
A társulás határozatainak
végrehajtása.
4.
A társulás működéséhez,
feladatellátáshoz szükséges adat- és információszolgáltatás.
5. Befizetési
kötelezettségek teljesítése.
VII.
A TÁRSULÁS PÉNZÜGYI, VAGYONI ALAPJA
1.
A társulás pénzügyi forrása:
A Többcélú Társulás működésének és feladatai
ellátásának fedezetét
1.
települési önkormányzatok által a
társulásnak átadott normatív állami hozzájárulások és egyéb támogatások;
2.
saját bevétel (települési önkormányzatok
pénzügyi hozzájárulásai);
3. központi
költségvetési pénzeszköz:
- állami támogatás
- állami költségvetési hozzájárulás;
4.
egyéb bevételek
biztosítják.
2.
A társult települési önkormányzatok képviselő-testületei a Többcélú Társulás
működési költségeihez, valamint a megállapodásban meghatározott feladat
ellátásának költségeihez lakosságszámuk, illetve a feladatellátásban történő
részvétel arányában járulnak hozzá. (pénzügyi hozzájárulás)
3.
A működés és a feladat ellátás költségeit, a pénzügyi hozzájárulás összegét a
Tanács állapítja meg költségvetési évenként.
4. A pénzügyi hozzájárulás
befizetésének teljesítése költségvetési évenként az alábbiak szerint történik:
- az első részlet
április 15-ig;
- a második
részlet szeptember 15-ig;
- illetve a
feladatellátáshoz illeszkedve, mely a költségvetés elfogadásakor rögzítésre
kerül.
Amennyiben a tagönkormányzat a
Társulási hozzájárulást a fentiekben meghatározott határidőig nem teljesíti, az
a Társulási Tag tagsági jogait nem gyakorolhatja.
5. A befizetés átutalással történik a
Nagykanizsai Kistérség Többcélú Társulása bankszámlájára.
6. Forrásgyűjtés, forráskoordináció:
A
kistérség működési és fejlesztési szükségleteihez, programjai, tervei
megvalósításához helyi, térségi, központi, nemzetközi forrásokat tárhat fel,
forrásokat gyűjthet.
A
forráskoordináció kiterjed: a pályázati célokat szolgáló források
számbavételére, a pályázatok összegyűjtésére, a pályázatok adatairól nyilvántartást
vezetésére.
7. Pályázati forrás:
A Tanács
pályázatot nyújthat be a kistérség működéséhez és fejlesztéséhez kapcsolódó
források igényléséhez.
8.
A kistérségi
feladatellátás érdekében a Belügyminisztérium által kiírt A többcélú
kistérségi társulások 2004. évi ösztönző támogatása című pályázati kiírásból
kapott támogatással létrehozott vagyon az aktiválást követően
ingatlanvagyon esetében tíz évig, más vagyon esetében öt évig nem idegeníthető
el, kivéve ha:
a)
az elidegenítést műszaki
vagy szakmai okok teszik szükségessé és az abból származó ellenértéket a
többcélú kistérségi társulás ugyanazon közszolgáltatás ellátásának fejlesztési
szükségleteire fordítja, amelyhez az elidegenítést megelőzően az értékesített vagyon
kapcsolódott, vagy
b)
az adott közszolgáltatás
kistérségi szintű ellátásának megszűnése esetén, amennyiben a támogatással
létrehozott vagyon a közszolgáltatási feladatot a továbbiakban ellátó helyi
önkormányzat tulajdonába kerül.
9.
A támogatást kamattal növelt
összegben vissza kell fizetni a központi költségvetésbe, ha
a)
a támogatás igénybevételével keletkezett vagyont a beruházás időtartama alatt
vagy az aktiválást követően ingatlanvagyon esetében tíz éven, más vagyon
esetében öt éven belül elidegenítik, ide nem értve a 4. pontban foglaltakat;
b)
a támogatást nem a támogatási megállapodásban rögzített támogatási célra és
feltételeknek megfelelően használják fel.
10.
Költségvetési pénzeszköz:
A
Többcélú Társulás működéséhez és a kistérségi programok, tervek
megvalósításához, a feladatellátásához költségvetési/kormányzati hozzájárulást
igényel.
A társulás keretében ellátandó egyes
feladatok ellátásához költségvetési kiegészítő normatív támogatást igényel.
11. A
Többcélú Társulás költségvetése:
A Tanács megállapítja a társulás éves
költségvetését és gondoskodik annak végrehajtásáról, figyelemmel kíséri a
források hatékony felhasználását, évente beszámol a költségvetés
végrehajtásáról, gazdálkodásáról.
A települési önkormányzat
képviselő-testülete a Többcélú Társulás költségvetésére vonatkozóan nem
rendelkezik döntési jogosultsággal.
A többcélú kistérségi társulás
költségvetését a társulási tanács önállóan költségvetési határozatban állapítja
meg. A költségvetés végrehajtásáról a társulási tanács munkaszervezete útján
gondoskodik.
VAGYONI VISZONYOK
1.
A Többcélú Társulás vagyonának köre:
-
a feladatellátáshoz átadott vagyon;
-
a társulási beruházások, fejlesztések
révén létrejövő vagyon és annak szaporulata;
-
pályázati úton megszerzett vagyon;
-
egyéb vagyon.
2.
A társulás vagyonának részét képezi a
társulás döntésével szerzett, valamint a társulás tevékenysége révén
keletkezett vagyon, illetve az egyes alapító önkormányzatok által átadott
vagyontárgyak.
3. A társulás megszűnésekor a vagyon
felosztása az előző évi tagi hozzájárulás arányában történik.
4. A tulajdonosi rendelkezési jogok
gyakorlása:
A tulajdonnal való rendelkezési jogot a
Társulási Tanács gyakorolja.
5. Pénzügyi felügyeleti, ellenőrzési
rendszer:
A gazdálkodás biztonságáért,
szabályszerűségéért a Társulási Tanács felelős.
A Tanács a gazdálkodás
szabályszerűségének felügyeletére 5 fős Pénzügyi Bizottságot hoz létre,
amelynek tagjait a Tanács választja meg tagjai sorából.
Feladata: a társulás és szervei
költségvetésének figyelemmel kísérése.
1. A Társulás tagjai összhangban a Megyei
Területfejlesztési Tanács céljaival a társulási Megállapodásban kitűzött célok
megvalósítására, - így különösen: - infrastrukturális beruházások, közmű, út,
stb.; - önkormányzati intézményfejlesztés, felújítás
érdekében
Területfejlesztési Alapot (TEFA) hoznak létre. Az Alapból a tagok részére
visszatérítendő kamatmentes támogatás nyújtható.
A támogatást
tagönkormányzatok pályázataik önrészének kiegészítéséhez vehetik igénybe. A
támogatás összege a szükséges önrész maximum 50%-a, de legalább minimum
500.000.-Ft lehet. Az elbírálásnál előnyt élveznek a több települést érintő
beruházások, illetve azon települések melyek még nem részesültek támogatásban.
A támogatás maximum 4 évre folyósítható, amelyből 1 év türelmi idő kérhető, de
a támogatás visszafizetése a folyósítástól
számított 4 éven belül esedékes.
2. A TEFA támogatást nem lehet működési költségekre
igénybe venni és felhasználni.
3.
A Területfejlesztési Alapba a társulási tanács által megállapított évi
50.000.-Ft/település összeget köteles elhelyezni minden tag ( alap
visszapótlása). A befizetés minden évben április 30.-ig esedékes. A visszapótlandó
összeghez minden évben hozzáadódik az előző évi kamat összege. Hozzáadódhat még
az előző évi pénzmaradvány egy része is, ha a közgyűlés úgy dönt. Amely
település a TEFA alaphoz nem járul hozzá ( nem fizeti a 50.000.-Ft/település/év
összeget) az nem is részesülhet belőle.
Az
50.000.-Ft/település / évhozzájárulást 4 éven belül kell fizetni, míg az alap
összege el nem éri a 10 Millió Ft-ot, azután az Alap szabályai felülvizsgálatra
kerülnek.
4.
Az évi hozzájárulási összeget a tagok a Társulás által megadott számlaszámra,
átadott pénzeszközként utalják át. Az alapba történő befizetés határideje
minden év április 30.-a.
5.
A TEFA felosztható része: évente
minimum 2.500.000.-Ft, maximum a rendelkezésre álló alap 50%-a. A felosztható
összegről a Társulás közgyűlése évente a költségvetés tárgyalása során dönt.
6.
Az Alapból való támogatás
odaítélésére a héttagú TEFA Bizottság jogosult. A TEFA Bizottság Elnökét a
tagjai közül választja. A bizottságba 1 főt delegál a Zala Megyei Önkormányzat,
6 főt a társulás tagjai delegálnak.
7.
A TEFA Bizottság tagjainak
megbízatása 4 évre szól. A TEFA Bizottság tagjai az elnök kezdeményezésére
visszahívhatók. A TEFA Bizottság a saját működési rendjét a megalakulást követő
első ülésén maga állapítja meg . A bizottság csak akkor határozatképes, ha
minden tagja jelen van. Határozatait 2/3-os szótöbbséggel hozza.
8.
Az Alapból való igénylés rendje:
IX.
KAPCSOLATI ÉS
EGYÜTTMŰKÖDÉSI RENDSZER
1. A Tanács feladatellátása körében
kapcsolatot tart és együttműködik a települési önkormányzatok
képviselő-testületeivel, az önkormányzatok területfejlesztési társulásaival,
egyéb társulásaival.
2. A Tanács kapcsolatot tart és
együttműködik a kistérségben működő, a kistérség fejlesztésében érdekelt
gazdasági, társadalmi, és szakmai érdekvédelmi, érdekképviseleti szervekkel, a
lakosság önszerveződő közösségeivel.
3. A Társulási Tanács folyamatosan
kapcsolatot tart a kistérségben működő közigazgatási szervekkel,
intézményekkel.
1.
A társulás megszűnik:
-
a társulás valamennyi tagja kimondja
megszűnését,
-
a bíróság jogerős döntése alapján,
-
a társulás tagjainak száma egyre
csökken.
-
a Tkt. 1 § (8) bekezdésben foglaltak
fennállása esetén.
2.
A társulás tagjai a társulási
megállapodás módosításáról, megszüntetéséről vagy felmondásáról a kezdeményezés
megküldésétől számított 60 napon belül döntenek.
3.
A társulás tagjai a kilépéskor és a
társulás megszűnésekor kötelesek egymással elszámolni.
4.
A társulás megszűnése esetén a
társulás tagjai a közös vagyont a társulás működtetéséhez nyújtott pénzügyi
hozzájárulás arányában osztják fel.
1.
A
jelen társulási megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a helyi
önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény, valamint a helyi önkormányzatok
társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvény
rendelkezései, a területfejlesztés a területrendezésről szól 1996. évi XXI.
Törvény, valamint a települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásáról
szóló 2004. évi CVII. Törvény rendelkezései az irányadóak.
2. A
jelen Társulási Megállapodás a Többcélú Társulást alkotó valamennyi települési
önkormányzat képviselő-testületének jóváhagyó határozatával, annak időpontjával
válik hatályossá.
3. A
Társulási Megállapodás mellékleteit képezik:
-
a Többcélú Társulás tagjainak Jegyzéke (1. sz. melléklet)
-
a Többcélú Társulás egyes feladatokra társult tagjai (2., 3., 4., 5. sz.
melléklet)
4. A
Társulási Megállapodás függelékét képezik:
-
a Többcélú Társulás Szervezeti és Működési Szabályzata
- az egyes feladatellátásra kötött
külön megállapodások.
5. A Tanács elnöke
a Társulási Megállapodás mellékletét és függelékét képező dokumentumokat
megküldi a társulás tagjainak.
6.
Jelen társulási megállapodás alkalmazása során a költségvetési törvényben
meghatározott normatív támogatásoknál figyelembe vett a tárgyévet megelőző év
január 1-i lakosságszám az irányadó.
7.
Kistérség: területfejlesztési-statisztikai kistérség.
8.
A Többcélú Társulás tagjai egybehangzóan kijelentik, hogy a megállapodásból
eredő, a társulás működése során esetlegesen felmerülő vitás kérdéseket
elsődlegesen egymás között, tárgyalásos úton, konszenzusos módon kívánják
rendezni.
A bírói út igénybevételével kizárólag
akkor élnek, ha az előzetes egyeztetés nem vezetett eredményre, megegyezésre.
A jogvita eldöntésére a Zala Megyei
Bíróság illetékességét kötik ki.
Nagykanizsa,
Z
á r a d é k:
A Többcélú Társulást alkotó települési önkormányzatok
képviselő-testületei a Társulási Megállapodást határozataikban jóváhagyták, az abban
foglaltakat önmagukra nézve kötelező rendelkezésként fogadták el.
Települési Önkormányzat Képviselő-testülete: |
Jóváhagyó határozat száma: |
Alsórajk Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 18/2005.
(III.30.) sz. határozat
Balatonmagyaród Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 23/2005.
(IV.04.) sz. határozat
Belezna Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 27/2005.
(IV.04.) sz. határozat
Bocska Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 8/2005.
(IV.04.) sz. határozat
Börzönce Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 8/2005.
(IV.04.) sz. határozat
Csapi Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 20/2005.
(IV.04.) sz. határozat
Eszteregnye Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 27/2005. (IV.05.)
sz. határozat
Felsőrajk Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 15/2005.
(III.24.) sz. határozat
Fityeház Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 26/2005.
(III.31.) sz. határozat
Fűzvölgy Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 7/2005.
(IV.04.) sz. határozat
Galambok Község Önkormányzat Képviselő-testülete 12/2005. (IV. 05.) sz. határozat
Garabonc Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 13/2005.
(IV:04.) sz. határozat
Gelse Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 14/2005.
(III.17.) sz. határozat
Gelsesziget Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 9/2005.
(IV.01.) sz. határozat
Hahót Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 36/2005.
(IV.05.) sz. határozat
Homokkomárom Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 14/2005. (III.31.)
sz. határozat
Hosszuvölgy Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 10/2005. (IV.04.)
sz. határozat
Kacorlak Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 8/2005.
(IV.04.) sz. határozat
Kerecseny Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 9/2005.
(IV.04.) sz. határozat
Kilimán Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 7/2005.
(III.31.) sz. határozat
Kisrécse Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 9/2005.
(IV.04.) sz. határozat
Liszó Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 9/2005.
(III.23.) sz. határozat
Magyarszentmiklós Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 12/2005.
(III.30.) sz. határozat
Magyarszerdahely Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 18/2005.
(IV.01.) sz. határozat
Miháld Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 29/2005.
(IV.04.) sz. határozat
Murakeresztúr Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 13/2005. (IV.05.)
sz. határozat
Nagybakónak Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 21/2005. (IV.04.)
sz. határozat
Nagykanizsa Megyei Jogú Város
Önkormányzat Közgyűlése 79/2005. (III.29.)
sz. határozat
Nagyrada Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 17/2005.
(IV.04.) sz. határozat
Nagyrécse Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 13/2005.
(IV.04.) sz. határozat
Nemespátró Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 9/2005. (IV.04.)
sz. határozat
Orosztony Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 12/2005.
(III.31.) sz. határozat
Pat Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 10/2005.
(IV.04.) sz. határozat
Pölöskefő Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 10/2005.
(IV.05.) sz. határozat
Pötréte Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 14/2005.
(III.24.) sz. határozat
Sand Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 8/2005.
(IV.05.) sz. határozat
Sormás Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 25/2005.
(IV.05.) sz. határozat
Surd Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 25/2005.
(IV.01.) sz. határozat
Szepetnek Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 41/2005.
(IV.05.) sz. határozat
Újudvar Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 23/2005.
(IV.04.) sz. határozat
Zalakaros Város Önkormányzat
Képviselő-testülete 51/2005.
(IV.04.) sz. határozat
Zalakomár Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 25/2005. (III.29.)
sz. határozat
Zalamerenye Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 18/2005.
(III.30.) sz. határozat
Zalasárszeg Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 7/2005. (IV.04.)
sz. határozat
Zalaszabar Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 12/2005.
(III.31.) sz. határozat
Zalaszentbalázs Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 8/2005. (IV.04) sz.
határozat
Zalaszentjakab Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 8/2005. (III.30.)
sz. határozat
Zalaújlak Község Önkormányzat
Képviselő-testülete 8/2005.
(IV.04.) sz. határozat
A Többcélú Társulást alkotó települési önkormányzat
képviselő-testülete nevében a Társulási Megállapodást aláírásával látta el:
.........................................
elnök
A Többcélú Társulást alkotó települési
önkormányzat képviselőtestülete nevében a Társulási Megállapodás aláírásával
látta el:
Települési
Önkormányzat
Képviselő
testülete nevében: Polgármester Jegyző
Alsórajk Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Kovács
András Kálócziné Éberling
Márta
Balatonmagyaród Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Németh
Zoltán Göncziné Majoros
Ildikó
Belezna Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Pécsi
József Makárné Bognár Györgyi
mb.
Bocska Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Pintér
Péter Gál
István
Börzönce Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Szabó
Károly Gál
István
Csapi Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Dr.
Tóth László Szabó
Lászlóné mb.
Eszteregnye Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Kele
Istvánné Pintér
Csilla
Felsőrajk Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Vígh
László Katona
József
Fityeház Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Takács
József Hervai
Edit
Fűzvölgy Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Schmidt
István Pintér
Csilla
Galambok Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Kiss
Tóth László Bohár
Józsefné
Garabonc Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Koma
László László
Árpád
Gelse Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Rácz
József Pölöskei
Györgyné
Gelsesziget Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Magyar
Győző Pölöskei Györgyné
Hahót Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Kámán
Péter Dencsné Müller
Mónika
Homokkomárom Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Papné
Szabó Mónika Kanzsalics
Eszter
Hosszúvölgy Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Kele
Lászlóné Pintér
Csilla
Kacorlak Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Magyar
Zsolt Gál István
Kerecseny Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Réti
Alfréd Kálócziné Éberling
Márta
Kilimán Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Bársony
Károly Pölöskei
Györgyné
Kisrécse Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Milei
Vince Gócza
Tibor
Liszó Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Godena
József Dr. Kelemen
Marcell
Magyarszentmiklós Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Németh
Lajos László Ferencné
Magyarszerdahely Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Marczin
György László Ferencné
Miháld Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Mándó
Tibor Dr. Szekeres
András
Murakeresztúr Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Pávlicz
Lajos Hervai Edit
Nagybakónak Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Hegedűs
István Szabó Lászlóné mb.
Nagykanizsa Megyei Jogú Város
Önkormányzati
Közgyűlése ................................... .................................
Litter
Nándor Dr. Kelemen
Marcell
Nagyrada Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Kiss
János László
Árpád
Nagyrécse Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Hegedűs
György Szabó Lászlóné mb.
Nemespátró Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Gilicze
Sándor Gigler
Ildikó
Orosztony Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Szőllősi
Tiborné Dr. Pető
Barnabás
Pat Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Pintér
Lajos Dr. Szekeres
András
Pölöskefő Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Kánnár
Antal Csizmadia
Istvánné
Pötréte Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Cseke
László Katona
József
Sand Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Györek
László Gócza Tibor
Sormás Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Póczai
Zoltán Kanzsalics
Eszter
Surd Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Dezső
János Szendrődi
Gabriella
Szepetnek Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Grabant
János Gaál Mónika
Újudvar Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Gregor
Tiborné László
Ferencné
Zalakaros Város
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Szirtes
Lajos Kiss
Mihály
Zalakomár Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Varga
Miklós Vörösné Joó
Zsuzsanna
Zalamerenye Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Stankovics
Ferenc Kiss Mihály
Zalasárszeg Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Nagy
Gábor Gócza Tibor
Zalaszabar Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Varga
Dezső Dr. Pető
Barnabás
Zalaszentbalázs Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Molnár
Mihály Gál István
Zalaszentjakab Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Molnár
József Bohár
Józsefné
Zalaújlak Község
Önkormányzati
Képviselőtestülete ................................... .................................
Szabó
József Szabó Lászlóné
mb.