Megnézem a 2008-as évtől hatályos SZMSZ-t

A Nagykanizsai Kistérség Többcélú Társulása

Szervezeti és Működési Szabályzata

(Egységes szerkezetbe foglalva)

 

A települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásáról szóló 2004. évi CVII. törvény (továbbiakban Tkt.)11§ (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Nagykanizsai Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanácsa működési szabályait az alábbiak szerint állapítja meg.

 

I.

 

Általános rendelkezések

1.

 

1. A Társulás neve:                   Nagykanizsai Kistérség Többcélú Társulása

 

2. A Társulás székhelye:                   8800 Nagykanizsa Petőfi u. 5.

 

3. Pecsétje: körpecsét, a köriratban a társulás neve olvasható, középen a címerrel. A Társulás hivatalos bélyegzőlenyomatát a 2. sz. melléklet tartalmazza.

 

4. Működési területe:                   Alsórajk, Balatonmagyaród, Belezna, Bocska, Börzönce, Csapi, Eszteregnye, Felsőrajk, Fityeház, Fűzvölgy, Galambok, Garabonc, Gelse, Gelsesziget, Hahót, Homokkomárom, Hosszúvölgy, Kacorlak, Kerecseny, Kilimán, Kisrécse, Liszó, Magyarszentmiklós, Magyarszerdahely, Miháld, Murakeresztúr, Nagybakónak, Nagykanizsa, Nagyrada, Nagyrécse, Nemespátró, Orosztony, Pat, Pölöskefő, Pötréte, Sand, Sormás, Surd, Szepetnek, Újudvar, Zalakaros, Zalakomár, Zalamerenye, Zalasárszeg, Zalaszabar, Zalaszentbalázs, Zalaszentjakab, Zalaújlak közigazgatási területe.

 

5. A Társulás jogi személy. Gazdálkodására a költségvetési szervek működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

 

II.

 

A Társulás működése

 

2.

 

1.     A Társulás vezető döntéshozó szerve a Társulási Tanács, létszáma: 48 fő.

 

2.     A Társulási Tanácsban a tagönkormányzatokat a polgármesterek képviselik. A polgármester helyettesítésének rendjéről a képviselő-testület rendelkezik.( 2004. évi CVII.tv. 5.§. 2.bek.) A települési képviselő képviseleti jogosultságát igazolni köteles.

 

3.     A Társulási Tanács szükség szerint, de évente legalább négy ülést tart.

 

4.     A Társulási Tanács elnökét teljes jogkörrel helyettesíti a Társulási Tanács általános elnökhelyettese, mindkettejük akadályoztatása esetén az elnökhelyettes.

 

3.

 

1.     A Társulási Tanács ülését a Társulási Tanács elnöke hívja össze és vezeti. Az elnököt akadályoztatása esetén az általános elnökhelyettes, mindkettő akadályoztatása esetén az elnökhelyettes helyettesíti. Amennyiben mindhárman is akadályoztatva vannak, a társulási tanács ülését a legidősebb polgármester hívja össze és vezeti.

 

Akadályoztatásnak minősül a társulási megállapodásban és jelen szervezeti és működési szabályzatban meghatározott jogait gyakorolni nem tudja (tartós távollét, betegség, egyéb).

 

2.     A Társulási Tanács ülését össze kell hívni:

a)     szükség szerint, de évente legalább négy alkalommal

b)     a többcélú kistérségi társulási megállapodásban  vagy a társulási tanács által meghatározott esetben

c)      a társulás tagjai egynegyedének – napirendet tartalmazó – indítványára, annak kézhezvételétől számított tizenöt napon belül;

d)     a megyei közigazgatási hivatal vezetőjének kezdeményezésére, annak kézhezvételétől számított tizenöt napon belül.

.

 

3.     Amennyiben a Társulási Tanács Elnöke a 2.) bekezdés b.) pontban meghatározottak indítványára 15 napon belül nem hívja össze a Társulási Tanács ülését, a Megyei Közigazgatási Hivatal vezetőjének eljárása kezdeményezhető.

 

4.     A Társulási tanács ülése indokolt esetben, ha a késedelem a társulásra vagy a társulás bármely tagjára nézve jelentős hátránnyal járna, kivételesen telefonon is összehívható. A társulás elnöke a rendkívüli ülést indokolni köteles.

 

5.     A Társulási Tanács ülésére meg kell hívni:

-        a Társulási Tanács tagjait,

-        a Megyei Közigazgatási Hivatal vezetőjét,

-        a Jegyzői Kollégium elnökét,

-        a Miniszterelnöki Hivatal kistérségi megbízottját,

-        a társulás területén működő országgyűlési képviselőket,

-        a Megyei Közgyűlés elnökét,

-        a sajtó képviselőit.

Amennyiben a Tanács Kistérségi fejlesztési Tanácsként működik, úgy az ülésre meg kell hívni a területfejlesztésről és területrendezésről szóló 1996. évi XXI. törvény 10/D.§ -ban felsorolt és a Társuláshoz bejelentkezett személyeket, szervezeteket.

 

6.     A Társulási Tanács ülésére szóló meghívónak tartalmazni kell:

-        az ülés helyét és időpontját,

-        a javasolt napirendi pontokat,

-        az előterjesztők nevét,

-        a nyílt és a zárt ülésen tárgyalt napirendi pontokat.

 

7.     A meghívó elkészítéséről és a címzetteknek történő eljuttatásáról a társulás munkaszervezete gondoskodik. A meghívóhoz mellékelni kell az előterjesztéseket, határozat-tervezeteket.

 

8.     A Társulási Tanács ülésére szóló meghívót és az előterjesztéseket az 5. bekezdésben foglalt személyek részére olyan időpontban kell megküldeni, hogy azt az ülés időpontját megelőzően 8 nappal korábban megkapják, kivéve a 4. bekezdésben foglalt eseteket, amikor a meghívókat és az előterjesztéseket a rendkívüli ülés napját megelőző nap 12 óráig megkapják.

 

III.

 

A Társulási Tanács ülése

 

4.

 

A társulási tanács ülését össze kell hívni

 

1.     A Társulási Tanács ülése nyilvános. A nyilvános ülésen a hallgatóság az ülés rendjét nem zavarhatja. (Az elnök a 13. pont szerint intézkedhet.)

 

2.     A Társulási Tanács:

  1. zárt ülést tart: (Tkt. 7§ (5) a))

-        választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, illetőleg visszavonása,

-        fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor, ha az érintett a nyilvános tárgyalásba nem egyezik bele,

-        önkormányzati hatósági ügy tárgyalásakor;

-        összeférhetetlenségi ügy, valamint vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás tárgyalásakor.

2.  zárt ülést rendelhet el (Tkt. 7§ (5) b)):

-        a vagyonával való rendelkezés és

-        az általa kiírt pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás üzleti érdeket sértene.

 

3.     A zárt ülésen a Társulás Tanács tagjai, a jegyzői kollégium elnöke, a munkaszervezet előterjesztéssel érintett munkatársa, továbbá meghívása esetén az érintett és a szakértő vesz részt. Törvény előírhatja, mely esetben kötelező az érintett meghívása.

 

A munkaterv

 

5.

 

1.     A Társulási Tanács működésének alapja az éves munkaterv.

 

2.      A Társulási Tanács éves munkatervének tervezetét a Társulás elnöke terjeszti jóváhagyásra a Tanács elé.

 

3.     Az elnök a munkaterv tervezetének elkészítésekor javaslatot kér:

a.      a Társulási Tanács tagjaitól;

b.     a közszolgáltatást nyújtó szervezetek vezetőitől;

c.      az önkormányzatok területén működő érdekelt gazdasági érdekképviseleti szervezetektől;

d.     az illetékes gazdasági kamarától;

e.      a társulás feladatkörében eljáró intézmény vezetőjétől.

 

4.     A munkaterv két részből áll.

 

5.     A munkaterv első része tartalmazza:

a.      az ülések tervezett időpontját;

b.     az ülések várható napirendjét;

c.      a napirendi pontok készítésében részt vevő szerveket, személyeket, megnevezve a napirendi pontok előterjesztőit;

d.     meghatározza azokat a témákat, amelyekhez a társult önkormányzatok képviselőtestületei előzetes állásfoglalását kell beszerezni;

e.      az előterjesztések elkészítésének határidejét;

f.       az ülésre külön meghívott szerveket, személyeket;

g.     a napirendhez kapcsolódó szemléltető eszközök, anyagok használatát.

 

6.     A munkaterv második része a kistérségi esemény-naptár, mely időrendben tartalmazza a társult önkormányzatok éves rendezvény-tervét.

 

7.     A munkatervi javaslat testületi jóváhagyásra való előterjesztésekor tájékoztatást kell adnia a munkatervbe fel nem vett javaslatokról is.

 

8.     A munkatervet a tárgyévet megelőző év december hó végéig állapítja meg a Társulási Tanács.

 

9.      A munkatervet meg kell küldeni:

- a Társulási Tanács tagjainak,

- a Társulási Tanács ülése állandó meghívottainak,

- a munkatervben érintett előterjesztőknek,

- a sajtónak,

- a társulás honlapján meg kell jelenteni.

 

Előterjesztések

 

6.

 

1.     Előterjesztésnek minősül a munkatervbe felvett, a jelen szabályzat 6. (3) bekezdésben megjelölt személyek és szervek által előzetesen javasolt határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató.

 

2.     A Társulási Tanács ülését megelőzően – legalább 10 nappal – a jelen szabályzat 6. (3) bekezdésében meghatározott személyek és szervek előterjesztést írásban nyújthatnak be. A határidőben és az előterjesztésekre vonatkozó tartalmi és formai követelményeknek megfelelően benyújtott előterjesztést napirendre kell venni. A munkaszervezet elkészíti az előterjesztést, illetve segítséget nyújthat az előterjesztés elkészítésében.

 

3.     A Társulási Tanács elé előterjesztési joggal rendelkezik:

-        a Társulási Tanács valamennyi tagja,

-        a Jegyzői Kollégium elnöke,

-        a munkaszervezet vezetője,

-        a Pénzügyi Bizottság elnöke,

-        a Felügyelő Bizottság elnöke,

-        a társulás intézményének vezetője, az intézmény tevékenységéről szóló beszámoló esetén,

 

4.     Az előterjesztések valamennyi ügyben írásban készülnek.

 

5.     Szóbeli előterjesztés kivételesen, akkor lehet felvenni, amennyiben az adott ügy megtárgyalásának elmaradása a társulás vagy a társulás valamely tagjára nézve jelentős hátránnyal jár. A szóbeli előterjesztés napirendre vételéről a Társulási Tanács egyszerű szótöbbséggel dönt. A határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban kerül sor.

 

7.

 

1.     Az előterjesztéseket a társulás munkaszervezete készíti el. Az előterjesztések határidőre történő és jogszerű elkészítéséért a munkaszervezet vezetője felel.

2.     Az előterjesztések formai és tartalmi követelményei:

-        a tárgy pontos bemutatása,

-        az előkészítésben részt vevők megnevezése,

-        annak megjelölése, hogy a Társulási Tanács vagy szervei, illetve jogelődje foglalkozott-e korábban az előterjesztés tárgykörével, ha igen, milyen határozatot hozott és milyen eredménnyel történt annak végrehajtása,

-        az eltérő vélemények megjelölése és annak indokai,

-        mindazon körülmények, összefüggések és tényszerű információk feltüntetése, melyek indokolják a javasolt döntést,

-        az előterjesztésnek alkalmasnak kell lenni a tárgykör valósághű bemutatására, megfelelő következtetések levonására, és a legcélszerűbb döntések meghozatalára,

-        amennyiben a munkaterv az előterjesztés tárgyalásához a tagönkormányzatok képviselő-testületei előzetes véleményezését követelik meg, a vélemény csatolása kötelező.

 

Az előterjesztés második része tartalmazza a megfogalmazott határozati javaslatot és az elfogadásához szükséges szótöbbséget, a Társulási Megállapodás V. 2. A) 6. és aV.2.14. pontja alapján. Minősített többség szükséges a Tkt. 1§ (5) (6) (9) bekezdésben, valamint a Tkt. 8§ (2) bekezdésben foglalt esetekben.

 

3.     Határozati javaslat:

-        kapcsolódnia kell szervesen az előterjesztés megállapításaihoz,

-        törvényesnek, célszerűnek, szakszerűnek és végrehajthatónak kell lennie, konkrétan meghatározva a végrehajtás objektív és szubjektív feltételeit,

-        ha a döntések végrehajtásának több módja is lehetséges, tartalmaznia kell az alternatívákat,

-        rendelkezni kell az ugyanabban a tárgykörben korábban hozott és hatályos határozat sorsáról,

-        meg kell jelölni a végrehajtásért felelős személyt, illetve szervezetet,

-        meg kell jelölni a végrehajtás határidejét.

 

Sürgősségi indítvány

 

8.

 

1.     Sürgősségi indítványnak minősül minden olyan előterjesztés, mely az ülés meghívójában nem szerepel.

 

2.     A sürgősségi indítvány benyújtásának feltételei:

-        a sürgősségi indítvány – a sürgősség tényének rövid indoklásával – legkésőbb az ülést megelőző nap 16 óráig írásban nyújtható be a munkaszervezet vezetőjénél,

-        sürgős ügynek minősül az előterjesztés, amennyiben az előterjesztés megtárgyalásának elmaradása a társulás vagy a társulás valamely tagjára nézve jelentős hátránnyal jár,

-        a sürgősségi indítvány napirendre vételéről a tanács egyszerű szótöbbséggel dönt,

-        ha a Tanács nem ismeri el a sürgősséget, úgy az indítványt a soron következő társulási ülésen kerül napirendre.

 

3.     A sürgősség tárgyának elfogadásához olyan szavazati többség szükséges, amilyen az ügy érdemi elbírálásához kell.

 

A Társulási Tanács tanácskozási rendje

 

9.

 

1.     Az elnök a Társulási Tanács ülés vezetése során:

-        megállapítja, hogy a Tanács ülésének összehívása az SZMSZ-ben foglaltak szerint történt,

-        megállapítja az ülés határozatképességét, és az ülés időtartama alatt folyamatosan figyelemmel kíséri azt,

-        tájékoztatást ad a lejárt határidejű döntések végrehajtásának állásáról,

-        tájékoztatást ad az előző Társulási Tanács ülésén elhangzott bejelentések nyomán tett intézkedésekről.

-        napirendi pontonként vezeti a tárgyalást, szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,

-        hozzászóláskor megadja, maghatározott esetben megtagadja, illetve megvonja a szót,

-        tárgyalási szünetet rendelhet el, a tanácskozás folytatását akadályozó körülmény felmerülésekor az ülést meghatározott időre félbeszakíthatja vagy berekeszti.

 

2.     Az elnök előterjeszti a napirendi tervezetet, amelyről a Társulási Tanács egyszerű szótöbbséggel, vita nélkül határoz.

 

3.     A munkaszervezet vezetője a Tárulási Tanácsot tájékoztatja, amennyiben az előterjesztés nem a jelen szabályzatban foglaltak szerint került előkészítésre, illetőleg ha az előterjesztéssel kapcsolatban törvényességi észrevétele van.

 

4.     A Jegyzői Kollégium elnöke a társulási ülésen törvényességi észrevételt köteles tenni, amennyiben az előterjesztés, vagy a társulás döntése jogszabályt sért.

 

5.     Az elnök az egyes előterjesztések felett külön-külön vitát nyit, javasolhatja egyes napirendek összevont tárgyalását, feltéve, ha azok tárgya szorosan összefügg.

 

Az előterjesztőhöz a Társulási Tanács tagjai, a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, amelyre vita előtt választ kell adni. A kérdések és a vita során valamennyi tag és tanácskozási joggal rendelkező legfeljebb 2 x 2 percben kifejtheti véleményét.

 

6.     Az írásbeli előterjesztést az előterjesztő kiegészítheti, szóban legfeljebb 5 percben vagy írásban, ha azt az anyag leadása és az ülés közötti időszakban bekövetkezett változások indokolják.

 

7.     A Társulási Tanács tanácskozásának rendje:

-        Az elnök meghatározza a hozzászólások sorrendjét.

-        Az előkészítésben részt vevő, az előterjesztő és a javaslat előadója határozathozatal előtt bármikor felszólalhatnak.

-        Az előterjesztő a határozathozatal előtt a beérkezett módosító indítványokról véleményt mond.

-        A tárgyalt napirendet érintő ügyrendi kérdésekben bármelyik tag bármikor szót kérhet.

 

8.     Ügyrendi kérdés:

-        napirendi pont tárgyalásának elhalasztására, elnapolására vonatkozó javaslat,

-        szavazás módjára vonatkozó javaslat.

 

Az ügyrendi javaslatok felett a Társulási Tanács vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.

 

9.     A Társulási Tanács ülésein a tanácskozási joggal meghívottak a tevékenységi körüket érintő előterjesztések kapcsán felszólalhatnak. A felszólalás időtartama legfeljebb 2 x 2 perc.

 

10. A hozzászólásokat követően az elnök a vitát lezárja, összefoglalja a vita lényegét, kitér az előterjesztéstől eltérő véleményekre, a határozati javaslatot érintő valamennyi módosításra. Intézkedik a tanácskozás során elhangzott egyéb javaslatok, észrevételek érdemi megválaszolásáról.

 

11. A vita lezárását követően, a szavazás elrendelésétől annak befejezéséig sem érdemi, sem ügyrendi hozzászólásnak helye nincs, kivéve a személyes érintettség bejelentését.

 

Határozathozatal

 

10.

 

1.     A Társulási Tanács akkor határozatképes, ha ülésén a tanács tagjainak több mint fele jelen van és a jelen lévő tagok által képviselt települések lakosságszáma meghaladja a többcélú kistérségi társulást alkotó települések lakosságszámának egyharmadát. Minden tagot egy szavazat illet meg, a tagok a szavazati jogukat egymásra nem ruházhatják át.

 

2.     A határozatképtelenség okából elmaradt ülés megváltoztatott napirenddel az elnök jogosult összehívni, legkorábban az ülést követő 2 napra hívható össze; ez esetben írásbeli meghívót ismételten kiküldeni nem szükséges, az ismételt ülés változatlan napirenddel telefonon összehívható.

 

3.     A döntéshozatalból kizárható az, akit vagy akinek a hozzátartozóját az ügy személyesen érinti.

A tag köteles bejelenteni a személyes érintettséget. A kizárásról az érintett tag kezdeményezésére vagy bármely tag javaslatára a tanács dönt. A kizárt tagot a határozatképesség szempontjából jelen lévőnek kell tekinteni.

 

4.     Az ülés jegyzőkönyvében a 3. bekezdésben meghatározottak miatt nem szavazó tagok nevét külön fel kell tüntetni.

 

5.     A Társulási Tanács döntéseit általában nyílt szavazással hozza. A Társulási Tanács ülésén szavazni személyesen, igennel vagy nemmel lehet.

 

6.     A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.

 

7.     A szavazatok összeszámlálásáról a munkaszervezet vezetője gondoskodik.

 

8.     A Társulási Tanácshoz előterjesztett javaslat elfogadásához a megállapodásban meghatározott számú, de legalább annyi tag igen szavazata szükséges, amely meghaladja a jelen lévő tagok szavazatainak a felét és az általuk képviselt települések lakosságszámának egyharmadát.

 

9.     Minősített többséghez a társulási megállapodásban meghatározott számú, de legalább annyi tag igen szavazata szükséges, amely eléri a jelen lévő tagok szavazatainak kétharmadát és az általuk képviselt települések lakosságszámának felét.

 

10. A Társulási Tanács joga a Társulási megállapodás módosításának, megszüntetésének, tag kizárásának elhatározása, mely határozatok hatályba lépéséhez a Társulásban részt vevő képviselő-testületek minősített többségével hozott döntése szükséges.

 

11. Név szerinti szavazást kell tartani:

-        bármely társulási tanács tag indítványára; ez esetben a társulási tanács az indítványról egyszerű szótöbbséggel dönt.

-        a Társulási Tanács tagjának javaslatára, ha azt a jelen lévő tagok 1/3-a kéri.

 

12. Név szerinti szavazás esetén a munkaszervezet vezetője felolvassa a tagok névsorát. A tag felállva „igen” vagy „nem” nyilatkozattal szavaz. A munkaszervezet vezetője a szavazást a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámolja, és a szavazás eredményét – névsorral együtt – átadja az elnöknek. A szavazás eredményét az elnök hirdeti ki. A névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.

 

13. Amennyiben a Társulási Tanács titkos szavazást tart, úgy a szavazás borítékba helyezett szavazólapon, arra kijelölt helyiségben és urna igénybevételével történik. A szavazólapon fel kell tüntetni a határozati javaslatot, az igen/nem választ és mellettük egy–egy üres négyzetet. Érvényes a szavazat, ha a négyzetbe elhelyezett két egymást metsző vonal kerül. Érvénytelen a szavazat, ha egyik négyzetben sincs vonal illetve ha mindkét négyzetben van vonal.. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amelynek tartalmaznia kell:

-        a szavazás helyét, napját, kezdő és befejező időpontját,

-        a szavazólapok számát, az urnában lévő szavazólapok számát

-        a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét,

-        a szavazás során felmerült körülményeket.

Titkos szavazást kell tartani a Tkt. 5§ (3) bekezdésében foglaltak esetén.

 

14.  A titkos szavazás menete:(1)

a)    A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, két urna, illetve kétfajta szavazólap igénybevételével történik. Az egyik szavazólap a települést megillető szavazatszámot jelöli. A másik fajta szavazólap a település által képviselt lakosságszámot reprezentálja, ebből a szavazólapból egy települést több is megillethet, a 3.) pontban ismertetett módon képzett számnak megfelelően.

b)    Az első urnába a jelenlévő települések szavazatszámának megfelelő számú szavazólap kerül, ez alapján kerül megállapításra, hogy a jelenlévők által képviselt szavazatok legalább felét, illetve minősített többség esetében kétharmadát eléri-e valamelyik javaslat támogatása.

c)     A második urnába – a szavazás titkosságának megőrzése érdekében – a jelenlévők lakosságszámát reprezentáló szavazólap kerül. A jelenlévő települések lakosságszámát a jelenlévő legkisebb lakosságszámú település lakosságszámával osztani kell, majd a kapott számot a matematikai kerekítés szabályai szerint egész számra kell kerekíteni. Egy település képviselője annyi szavazólapot kap, amennyi őt ez alapján megilleti. A lakosságszámot reprezentáló szavazólapon a szavazólap e minőségét jól láthatóan fel kell tüntetni. Ezen szavazólapok alapján kerül megállapításra, hogy a 2.) pont szerint megfelelő számú szavazatok elérik-e a jelen lévő tagok által képviselt lakosságszám egyharmadát, illetve minősített többség esetén a felét.

d)    Mind a szavazatszámot jelölő, mind a lakosságszámot reprezentáló szavazólapokon fel kell tüntetni valamennyi jelöltet, nevük mellett pedig az „igen” és a „nem” négyzetet.

e)    A titkos szavazás alkalmával a szavazó a szavazólapokon a megfelelő négyzetbe tett X-szel, vagy kereszttel szavaz, azonos jelöltet támogatva mind a szavazatszámot jelölő, mind a lakosságszámot reprezentáló szavazatlapokon. A lakosságszámot reprezentáló szavazatlap különböző címletben (pl.: 1, 5, 10, 100 – többcélú társulás lakosságszámának függvényében) kerül kiadásra. A címletek megválasztása azonban nem járhat azzal, hogy valamelyik település szavazatára abból következtetni lehessen.

f)      Érvényesen szavazni csak egy jelöltre lehet.

 

 

 

11.

 

1.     A szavazás rendje:

-        az elnök az előterjesztésben szereplő és a vita során elhangzott határozati javaslatokat egyenként megszavaztatja;

-        előbb a módosító és kiegészítő, majd az eredeti javaslatok felett kell dönteni;

-        kézfelemeléssel történő szavazásnál először igent, majd nemet, végül tartózkodást tartalmazó elnöki kérdésre adandóan kell szavazni;

-        a szavazás eredményének megállapítása után az elnök kihirdeti a határozatot.

 

2.     Ha a szavazás eredménye felől kétség merülne fel, bármely tag kérésére az elnök köteles megismételtetni a szavazást. A szavazás módjának megváltoztatását adott napirend során a vita lezárásáig bármely tag javasolhatja. A Társulási Tanács a javaslatról vita nélkül határoz.

 

12.

[1]

1.     A Társulási Tanács határozata tartalmazza a határozat sorszámát, a határozathozatal naptári évét, hónapját, napját, valamint az NKTT megnevezést .külön-külön – a naptári év elejétől kezdődően – folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni.

 

2.     A Társulási Tanács határozatiról a munkaszervezet vezetője betűrendes és határidős nyilvántartást vezet.

 

3.     A határozatokat a Társulási tanács ülését követő 3 napon belül meg kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek, szerveknek. A tagok a határozatokat a legközelebbi ülés anyagával együtt kapják meg.

 

A tanácskozás rendjének fenntartása

 

13.

 

1.     A tanácskozás rendjének fenntartása a levezető elnök feladata.

 

2.     Az ülés hallgatósága az ülésen véleményét semmilyen formában nem nyilváníthatja ki.

 

3.     Az elnök:

-        figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgytól, vagy ha a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a fogalmazása;

-        rendreutasítja azt, aki az üléshez méltatlan magatartást tanúsít;

-        rendreutasítja azt a felszólalót, aki a felszólalás során a tanács tekintélyét, vagy valamely tagot sértő kifejezést használ;

-        figyelmezteti azt az ülésen jelen lévőt, aki a tanácskozás rendjét magatartásával zavarja;

-        ismételt rendzavarás esetén az ülésterem elhagyására kötelezi a nem tanácstag rendzavarót.

 

4.     Ha a Társulási Tanács ülésén olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, az elnök az ülést határozott időre félbeszakíthatja, vagy elhagyja az elnöki széket, az ülés ezzel félbeszakad, és csak akkor folytatódik, ha az elnök ismét összehívja.

 

5.     Az elnöknek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani nem lehet.

 

A Társulási Tanács jegyzőkönyve

 

14.

 

1.     A Társulási Tanács üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni. A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni.

 

2.     A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:

-        az ülés helyét és időpontját;

-        az ülés minősítését (zárt vagy nyílt ülés)

-        az ülésen megjelent tagok nevét (csatolt jelenléti ív);

-        az ülésen végig, illetőleg annak egyes napirendi pontjainál tanácskozási joggal jelen lévők nevét;

-        az elfogadott napirendet;

-        napirendi pontonként az előterjesztők nevét, szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát, a felszólalók nevét és hozzászólásukat, a tanácskozás lényegét és a határozati javaslatokat;

-        a meghozott döntéseket;

-        döntésenként a szavazás – név szerinti szavazás esetén annak részletes – számszerű eredményét;

-        a határozatok szó szerinti szövegét;

-        a Társulási Tanács tagja írásos különvéleményét, vagy az általa elmondottak szó szerinti rögzítését;

-        az elnök és a Társulási Tanács által erre a feladatra felhatalmazott személy aláírását;

 

3.     Az elnök vagy a tagok ¼-ének indítványára a tanácsülés egészéről vagy egy-egy napirendi pontjának tárgyalásáról szó szerinti jegyzőkönyvet kell készíteni.

 

4.     A jegyzőkönyv mellékletei:

-        a meghívó,

-        az előterjesztések,

-        a határozattervezetek egy-egy példánya,

-        jelenléti ív,

-        tag írásbeli beadványa.

 

5.     A Társulási Tanács ülése jegyzőkönyvének elkészítéséről a munkaszervezet vezetője gondoskodik.

 

6.     A jegyzőkönyvet az elnök – a munkaszervezet útján – 15 napon belül megküldi a Zala Megyei Közigazgatási Hivatal vezetőjének és a Társulási Tanács tagjainak.

 

A Társulási Tanács tagja

 

15.

 

1.     A Társulási Tanács tagja a kistérség egészéért vállalt felelősséggel képviseli a településének érdekeit. Részt vehet a Társulási Tanács döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk szervezésében és ellenőrzésében.

 

2.     A tag joga:

-        kérésére írásban is benyújtott hozzászólását a jegyzőkönyvhöz kell mellékelni; illetőleg kérésére a véleményét szó szerint rögzíteni kell a jegyzőkönyvben;

-        tevékenyen részt venni a Társulási Tanács munkájában;

-        felkérés alapján részt venni a Társulási Tanács előkészítésében, valamint különböző vizsgálatokban.

 

3.     A tag kötelezettsége:

-        írásban vagy szóban bejelenteni, ha a Társulási Tanács ülésén való részvételben, vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van;

-        a vele szemben felmerült kizárási okot a vita előtt, azt megelőzően bejelenteni.

-        a tudomására jutott állami, szolgálati és üzleti titkot megőrizni, valamint az Alkotmányban és más jogszabályban a magántitokra és a személyi adatok védelmére vonatkozó szabályokat betartani.

 

A tanács szerveinek működési szabályai

 

16.

 

1.     A Társulás elnökségének üléseit a Társulás elnöke hívja össze. Köteles összehívni a Társulási Tanács ülésének előkészítésére, a Társulási Tanács ülését megelőző 15 napon belül. Az elnökség kéthavonta ülésezik, és évente legalább 6 ülést tart. Az elnökség ülését a Társulás elnöke vezeti. Az elnökség feladatait a Társulás elnöke osztja ki, rendelkezik a felelősökről és a határidőkről.

2.     Az Elnökség üléseinek rendjére, nyilvánosságra, előterjesztésekre, jegyzőkönyvvezetésre,  az ülés egyéb ügyeiben a Társulási Tanács működésére vonatkozó eljárást kell alkalmazni. A határozatképességhez az Elnökségi tagok több, mint felének jelenléte szükséges, döntéseit határozattal hozza, amelyhez az Elnökségi tagok többségének egybehangzó / legalább öt egybehangzó/ szavazata szükséges.

 

3.     A Társulás elnöke egyben az elnökség elnöke is. Az elnököt a Társulási tanács, tagjai sorából, az önkormányzati ciklus idejére választja meg. A társulás elnöke szervezi a társulás munkáját.

      Az elnök feladatai és hatásköre:

-        előkészíti és összehívja a Tanács és az elnökség üléseit;

-        vezeti az üléseket;

-        érvényt szerez az SZMSZ szabályainak;

-        gondoskodik a döntések és a Társulás más feladatainak végrehajtásáról;

-        ellátja a Társulás képviseletét;

-        kapcsolatot tart különböző szervekkel;

-        megszervezi, biztosítja a Társulás működésével kapcsolatos ügyviteli, adminisztratív feladatok ellátását.

 

4.  Az Elnökség munkájáról az ülését követő Társulási Tanács ülésen az Elnök beszámol.

 

5 A Társulás általános elnökhelyettesét és elnökhelyettesét a Társulás Tanácsa az                     önkormányzatok választási ciklusának idejére a saját tagjai sorából választja.

 

A Társulási Tanács bizottságai

 

17.

 

 

1.     A Társulási Tanács bizottságai a Pénzügyi Bizottság és a Felügyelő Bizottság, illetve eseti munkabizottságok. A bizottságokról a Társulási Megállapodás V. E) (2.1) (2.2) (2.3) bekezdése rendelkezik.

 

2.     A bizottság elnökét és tagjainak legalább 60 %-át a Társulási Tanács tagjai közül kell választani.

 

3.     A bizottságok feladatkörükben ellenőrzik a munkaszervezetnek a Társulási Tanács döntéseinek előkészítésére illetőleg végrehajtására irányuló munkáját. Ha a bizottságok a munkaszervezet tevékenységében a Társulási Tanács álláspontjától, céljaitól való eltérést, a társulási érdek sérelmét, vagy a szükséges intézkedés elmulasztását észlelik, az elnök intézkedését kezdeményezik.

 

4.     A bizottságok működéséhez szükséges ügyviteli feladatok ellátásáról a munkaszervezet vezetője gondoskodik.

 

5.     A bizottság – a feladatkörében – előkészíti a Társulási Tanács döntéseit, szervezi és ellenőrzi a döntések végrehajtását.

 

6.     A bizottsági döntéshozatalból kizárható az, aki vagy akinek hozzátartozóját személyesen érinti az ügy. A személyes érintettségét az érdekelt köteles bejelenteni. A kizárásról az elnök esetén a Társulási Tanács, a bizottsági tag esetén a bizottság dönt. A bizottság elnöke, tagja adott ügyben elfogultságát bejelentheti, a döntéshozatalban nem vehet részt, de határozatképesség szempontjából jelen lévőnek kell tekinteni.

 

A bizottságok működése

 

18.

 

1.     A bizottságok döntenek a Társulási Tanács által a hatáskörükbe utalt ügyekben. A bizottságok a hatáskörükbe tartozó ügyek végzésére maguk is meghatározhatnak feladatokat.

2.     A határozatképességre és a határozathozatalra a Társulási Tanács működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

 

3.  A bizottságok ülésének összehívásáról a bizottság elnöke gondoskodik. A bizottsági 

      ülések rendjére, nyilvánosságra, előterjesztésekre, jegyzőkönyvvezetésre,  az ülés egyéb

      ügyeiben a Társulási Tanács működésére vonatkozó eljárást kell alkalmazni. A

      határozatképességhez a bizottsági tagok több, mint felének jelenléte szükséges, döntéseit

      határozattal hozza, amelyhez a bizottsági tagok többségének egybehangzó szavazata

      szükséges.

 

 

4. Amennyiben a bizottság által tárgyalt ügy más bizottság feladatkörét is érinti, úgy a

    bizottság elnöke összevont tárgyalást kezdeményezhet.

 

19.

 

A Társulási Tanács az alábbi állandó bizottságokat hozza létre:

Pénzügyi Bizottság

Felügyelő Bizottság

 

Pénzügyi Bizottság

 

1.     Dönt a Társulási Tanács által a hatáskörébe utalt ügyekben.

2.     Ellenőrzi a Társulás vagyonával történő gazdálkodást

-              éves költségvetés végrehajtását,

-              pénzkezelési szabályzat betartását,

-              bizonylati rend és fegyelem érvényesítését.

3.     Javaslatot tehet téma-, cél-, és utóvizsgálatok megtartására a belső ellenőrzés részére.

4.     Véleményezi az éves költségvetési tervezetet, a féléves, éves beszámolót (zárszámadást), a TEFA alap felhasználásának szabályszerűségét.

5.     A Társulási Tanács illetve az Elnökség kezdeményezésére szakvélemény t nyilvánít társulási pénzügyekben.

6.     Vizsgálatairól az Elnökséget és a Tanácsot tájékoztatja.

 

Felügyelő Bizottság

 

1.     Dönt a Társulási Tanács által a hatáskörébe utalt ügyekben.

2.     Ellenőrzi

-              a Társulás, a Társulás Elnöke, Elnöksége, Pénzügyi Bizottság és a munkaszervezet működését.

-              A testületek működésük során betartják-e a jogszabályi előírásokat.

3.     Vizsgálatairól az Elnökséget és a Tanácsot tájékoztatja.

 

A Társulási Tanács költségvetése

 

20.

 

1.     A munkaszervezet vezetője által készített költségvetés tervezetét az Elnök tárgyév február 15-ig a Társulási Tanács elé terjeszti.

 

2.     A munkaszervezet vezetője által készített zárszámadás tervezetét, valamint az éves pénzforgalmi jelentést, könyvviteli mérleget, pénzmaradvány kimutatást tartalmazó – éves pénzforgalmi jelentést, könyvviteli mérleget, pénzmaradvány kimutatást és eredmény kimutatást az elnök a költségvetési évet követő év április 30-ig terjeszti a Társulási Tanács elé. A Társulási Tanács a zárszámadásról határozatot hoz.

 

3.     A társult települési önkormányzatok képviselő-testületei a Többcélú Társulás működési költségeihez, valamint a megállapodásban meghatározott feladat ellátásának költségeihez - a költségvetési évet megelőző év január 1-i - lakosságszámuk, illetve a feladatellátásban történő részvétel arányában járulnak hozzá.

 

Záró rendelkezések

 

21.

 

1.     A Szervezeti és Működési Szabályzat 2005. november  hó 25 –én lép hatályba. A Szervezeti Müködési Szabályzat Határozathozatal fejezet 10. pont 14. számú alponttal kiegészült, kiegészítés hatályba lépett 2006. október 30. napjával a Társulási Tanács

      41/2006 (10.30.)NKTT. számú határozatával.

 

2.     A Társulási Tanács hatásköreit tartalmazó nyilvántartás vezetéséért a munkaszervezet vezetője felelős, s a hatályos feladat és hatásköri nyilvántartás a munkaszervezet vezetőjénél tekinthető meg.

 

3.     A szabályzat mellékletei:

1. sz. Társulási Tanács tagjainak névsora;

2. sz. A Társulás pecsétje

3. sz.A Munkaszervezet Szervezeti és Működési Szabályzata

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         Marton István                                           Polai György

   Társulási Tanács Elnöke                                    Munkaszervezet Vezetője

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.    számú melléklet

 

A Nagykanizsai Kistérség Többcélú Társulás tagjaimnak névsora

 

Név:                 Nagykanizsai Kistérség Többcélú Társulása

Székhely:                 8800 Nagykanizsa Petőfi u. 5.

Lakosságszáma (2004. január 1.): 83.488

 

A Nagykanizsai Kistérség Többcélú Társulását alkotó települések neve, székhelye, lakosságszáma:

 

Név

2004. jan. 1.

Székhelye

Alsórajk Község Önkormányzata

400

8767 Alsórajk Kossuth Lajos u. 29.

Balatonmagyaród Község Önkormányzata

530

8753 Balatonmagyaród Petőfi Sándor u. 112

Belezna Község Önkormányzata

838

8855 Belezna Szabadság tér 20.

Bocska Község Önkormányzata

382

8776 Bocska Bocskai u. 4.

Börzönce Község Önkormányzata

71

8772 Börzönce Fő u. 26.

Csapi Község Önkormányzata

163

8755 Csapi Arany János u. 1.

Eszteregnye Község Önkormányzata

755

8882 Eszteregnye Kossuth Lajos u. 3.

Felsőrajk Község Önkormányzata

810

8767 Felsőrajk Kossuth Lajos u. 8.

Fityeház Község Önkormányzata

720

8835 Fityeház Alkotmány tér 8.

Füzvölgy Község Önkormányzata

136

8777 Fűzvölgy Kossuth Lajos u. 52.

Galambok Község Önkormányzata

1252

8754 Galambok Ady Endre u. 2.

Garabonc Község Önkormányzata

793

8747 Garabonc Fő u. 16.

Gelse Község Önkormányzata

1216

8774 Gelse Kossuth Lajos u. 20.

Gelsesziget Község Önkormányzata

263

8774 Gelsesziget Fő u. 48.

Hahó Község Önkormányzata

1214

8771 Hahót Deák Ferenc u. 63.

Homokkomárom Község Önkormányzata

236

8777 Homokkomárom Jókai u. 18.

Hosszúvölgy Község Önkormányzata

203

8777 Hosszúvölgy Kossuth Lajos u. 7.

Kacorlak Község Önkormányzata

239

8773 Kacorlak Zrínyi Miklós u. 11.

Kerecseny Község Önkormányzata

287

8745 Kerecseny Deák Ferenc u. 57.

Kilimán Község Önkormányzata

285

8774 Kilimán Petfői Sándor u. 34.

Kisrécse Község Önkormányzata

199

8756 Kisrécse Ságvári Endre u. 6.

Liszó Község Önkormányzata

431

8832 Liszó Kanizsai u. 41.

Magyarszentmiklós Község Önkormányzata

288

8776 Magyarszentmiklós Fő u. 31.

Magyarszerdahely Község Önkormányzata

566

8776 Magyarszerdahely Petőfi Sándor u. 1.

Miháld Község Önkormányzata

860

8825 Miháld Fő u. 2.

Murakeresztúr Község Önkormányzata

1992

8834 Murakeresztúr Honvéd u. 3.

Nagybakónak Község Önkormányzata

498

8821 Nagybakónak Tanács krt. 2.

Nagykanizsa Megyei Jogú Város

52220

8800 Nagykanizsa Erzsébet tér 7.

Nagyrada Község Önkormányzata

557

8746 Nagyrada Petőfi Sándor u. 6.

Nagyrécse Község Önkormányzata

1028

8756 Nagyrécse Kossuth Lajos u. 48.

Nemespátró Község Önkormányzata

334

8856 Nemespátró Petőfi Sándor u. 5.

Orosztony Község Önkormányzata

473

8767 Orosztony Szent Imre u. 1.

Pat Község Önkormányzata

243

8825 Pat Fő u. 59.

Pölöskefő Község Önkormányzata

482

8773 Pölöskefő Szabadság tér 2.

Pötréte Község Önkormányzata

322

8767 Pötréte Kossuth Lajos u. 40.

Sand Község Önkormányzata

484

8824 Sand Kanizsai u. 42.

Sormás Község Önkormányzata

916

8881 Sormás Fő u. 1.

Surd Község Önkormányzata

678

8856 Surd Kossuth Lajos u. 1.

Szepetnek Község Önkormányzata

1733

8861 Szepetnek Petőfi Sándor u. 70.

Újudvar Község Önkormányzata

1068

8778 Újudvar Petőfi Sándor u. 2.

Zalakaros Város Önkormányzata

1786

8749 Zalakaros Gyógyfürdő tér 1.

Zalakomár Község Önkormányzata

3169

8751 Zalakomár Tavasz u. 13.

Zalamerenye Község Önkormányzata

215

8747 Zalamerenye Jókai u. 2.

Zalasárszeg Község Önkormányzata

104

8755 Zalasárszeg Dózsa György tér 6.

Zalaszabar Község Önkormányzata

644

8743 Zalaszabar Újtelep 1.

Zalaszentbalázs Község Önkormányzata

897

8772 Zalaszentbalázs Kossuth Lajos u. 126.

Zalaszentjakab Község Önkormányzata

382

8827 Zalaszentjakab Petőfi Sándor u. 39.

Zalaújlak Község Önkormányzata

126

8822 Zalaújlak Fő u. 68.

 

 

 

 

 

 

2. számú melléklet:

 

A Nagykanizsai Kistérség Többcélű Társulás hivatalos pecsétje:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. számú melléklet

 

Nagykanizsai Kistérség Többcélú Társulása munkaszervezetének

Szervezeti és Működési Szabályzata

Nagykanizsai Kistérség Többcélú Társulása a települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásáról szóló 2004. évi CVII. törvény 10. §-ban és a Nagykanizsai Kistérség Többcélú Társulási Megállapodása V. fejezetének F.) pontja: A társulás munkaszervezete  alapján felállított munkaszervezetet hoz létre a Társulási Tanács feladatainak végrehajtására és döntéseinek előkészítésére.

A Nagykanizsai Kistérség Többcélú Társulása a Társulási Iroda (a továbbiakban: Iroda) Szervezeti és Működési Szabályzatát a következők szerint határozza meg:

I.

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. Az Iroda megnevezése: Társulási Iroda

2. Az Iroda székhelye: 8800 Nagykanizsa, Petőfi u. 5.

Telefonszám: 93/ 326-323

E-mail-cím: kanizsaterseg@chello.hu

3. Az Iroda működési területe: A Nagykanizsai Kistérség Többcélú Társulását alkotó önkormányzatok közigazgatási területe.

4. Az alapító okirat kelte: 2005. március 22.

5. Az iroda jogállása, gazdálkodási jogköre: Az Iroda önálló jogi személy, önállóan gazdálkodó költségvetési szerv, előirányzatai felett teljes jogkörrel rendelkezik.

Számlaszáma: 11749015-15560373

 

6. Az iroda munkarendje: H-Cs: 7.30-16.00; P: 7.30-14.00

 

7. Az Iroda feladatkörébe a következők tartoznak:

 

A települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásáról szóló 2004. évi CVII. törvény 10 § (1) bekezdése, valamint a területfejlesztésről és a területrendezésről szóló 1996. évi XXI. törvény 10/F § (1) bekezdése alapján az Iroda a Tanács Elnöksége irányításával ellátja a

-       Társulási Tanács döntés-előkészítéssel és végrehajtással kapcsolatos feladatait,

-       a Társulás által ellátandó feladatok tekintetében javaslatot tesz, véleményez, szervezi a végrehajtást.

-       Az iroda gondoskodik a Társulás minden adminisztrációs feladata ellátásáról, a taggyűlések előkészítéséről, a jegyzőkönyvek elkészítéséről és őrzéséről. A Társulás tagjaival, és a Társulás célja szerint érintett szervezetekkel és támogatókkal való kapcsolattartáson keresztül a pályázatok elkészítésében való közreműködésen túl az önálló pályázatok benyújtásáig. Az iroda egyes dolgozóinak feladatait részletesen a munkaköri leírások tartalmazzák, melyek elkészítése a Társulás Elnökének feladata.

Az Iroda ellátja a Társulás és részben önálló intézményei gazdálkodási feladatait.

A gazdálkodásában az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény és a végrehajtására kiadott rendelet vonatkozó előírásait érvényesíti.

a) Titkársági feladatok:

-       előkészíti és megszervezi a szervezeti és működési szabályzat alapján a tanács üléseit, döntéseit;

-       biztosítja az ülések levezetésének személyi és tárgyi feltételeit;

-       koordinációs munkát végez a tanács tagjai között az ülések előkészítésében;

-       elkészíti az ülések jegyzőkönyveit és a hozott határozatokról nyilvántartást vezet;

-       biztosítja az ülések nyilvánosságát;

-       szervezi a Tanács általános tevékenységét;

-       elkészíti a Tanács működésével összefüggő éves pénzügyi tervet és költségvetést;

-       elvégzi a működtetés pénzügyi, gazdasági és egyéb adminisztrációját.

b) Döntés-előkészítési, együttműködési-szervezési és koordinációs feladatok:

Területfejlesztési feladatok ellátásával kapcsolatban:

-       elkészíti az előterjesztéseket, döntési javaslatokat, alternatívákat;

-       felkutatja, összegyűjti és nyilvántartja a kistérségben és a régióban kidolgozott fejlesztési programokat, projekteket, elemzéseket, tanulmányokat készít, ezek gazdasági megalapozására, gondoskodik a marketing tevékenységről;

-       a kistérségben összegyűjti és további előkészítésre alkalmassá teszi a gazdasági és társadalmi szervezeteknek a fejlesztési programokkal, projektekkel kapcsolatos elképzeléseit;

-       figyelemmel kíséri a kistérség életének társadalmi-gazdasági helyzetét, folyamatosan értékeli a változásokat, javaslatokat tesz a beavatkozási területekre;

-       gondoskodik az Országos, a Regionális és a Megyei Területfejlesztési Koncepció és Program alakulásának a figyelemmel kíséréséről, a központi határozatokból adódó feladatok koordinálásáról;

-       pénzügyi forráskoordinációt végez, előkészíti az erre irányuló megállapodásokat, szerződéseket;

-       javaslatokat készít ágazati források elnyerésére és programok finanszírozására;

-       folyamatosan kapcsolatot tart a megyei és regionális fejlesztési tanács munkaszervezetével, a regionális fejlesztési ügynökséggel, a kistérségi megbízottakkal, a kistérségben működő közigazgatási szervezetekkel, intézményekkel a fejlesztési szükségletek és a bevonható helyi források feltárása érdekében;

-       együttműködik a Tanácsban képviselt kamarákkal, civil szervezetekkel a közös területfejlesztési feladatok elvégzésében;

-       elvégzi a területfejlesztési célokra igénybe vehető források feltárását, javaslatot tesz azok koordinált igénybevételére;

-       kidolgozza a Társulás kistérségre kiterjedő szolgáltatás-szervezési koncepcióját, alapul véve a települési szolgáltatás-szervezési koncepciókat, illetve összehangolja a települési szolgáltatás-szervezési koncepciókat.

Közoktatási feladatok ellátásával kapcsolatban:

-       a Társult önkormányzatok közoktatási intézmény-fenntartási feladataival összefüggésben javaslatot tesz a Társulási Tanács felé;

-        a közoktatási terveket dolgoz ki közoktatási megállapodások tervezetére;

-       kidolgozza a kistérségi oktatási kapacitások hatékonyabb működtetése érdekében közös alapfokú oktatási, pedagógiai és nevelési tervekre figyelembe véve a kistérség oktatási, fejlesztési irányait;

-       javaslatot tehet a közös intézményfenntartás létrehozására és fejlesztésére;

-       információs hálózatot működtet, mellyel a helyben szokásos módon információt nyújt a társult önkormányzatok által fenntartott intézményeknek, illetve a kistérség területén működő intézményeknek, (fenntartótól függetlenül) a feladatellátás folyamatáról és eredményéről;

-       szakmai napokat szervez;

-       összehangolja a Társulás által vállalt pedagógiai szakszolgálati tevékenységeket: gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés és gondozás, fejlesztő felkészítés, nevelési tanácsadás, logopédiai ellátás, gyógytestnevelés;

-       kihelyezett szakmai konferenciákat szervez;

-       kistérségi mérési és értékelési rendszert dolgoz ki és működtet;

-       szervezi a Társulás tagjai intézményei szakmai tevékenységének mérését, értékelését és ellenőrzését;

-       közreműködik a kisebbségi nevelés és oktatás iránti igény felmérésében, összehangolja a kisebbségi nevelés és oktatás szervezését és feltételeinek biztosítását;

-       kistérségi közoktatási-nevelési adatbázist működtet.

Szociális és gyermekvédelmi feladatokkal kapcsolatban:

-       a Társulás családsegítő és gyermekjóléti szolgálata működtetésével kapcsolatos feladatokat koordinálja;

-       koordinálja a gyermekek (családok) átmeneti gondozásának térségi szintű feladatellátását;

-       gyermekvédelmi pályázatokat készít elő;

-       szakmai tanácskozásokat szervez a kistérség gyermek- és ifjúságvédelmi szakemberei számára.

Nyilvános könyvtári feladatokkal kapcsolatban:

-       Összehangolja és koordinálja a könyvtári feladatok térségi ellátását.

Belső ellenőrzési feladatellátással kapcsolatban:

-       Összehangolja és koordinálja a Társulás közigazgatási határain belül székhellyel működő belső ellenőrzési társulások tevékenységét.

c)Végrehajtással kapcsolatos feladatok:

-       megszervezi a Tanács döntéseinek végrehajtását;

-       elvégzi a pályázati feltételek kidolgozását;

-       végrehajtja a benyújtott pályázatok technikai, szakmai ellenőrzését;

-       ellenőrzi a döntések végrehajtását, jelentést állít össze az időarányos teljesítésekről;

-       projekteket menedzsel.

d) Egyéb feladatok:

-       a Tanács elnökének, elnökhelyetteseinek és tagjainak tájékoztató jelentéseket készít;

-       munkakapcsolatokat alakít ki minisztériumokkal, országos és területi szervekkel, szervezetekkel;

-       szoros kapcsolatot tart fenn az egyes program-gazdákkal, megyei és kistérségi társulásokkal, szervezetekkel;

-       kapcsolatot tart fenn az EU területfejlesztési program koordinációs szerveivel;

-       kapcsolatot épít ki és tart fenn a hazai és nemzetközi szervezetekkel és ügynökségekkel;

-       végrehajtja a Tanács által meghatározott egyéb feladatokat.

II.

A NAGYKANIZSAI KISTÉRSÉGI IRODA IRÁNYÍTÁSA ÉS SZERVEZETE

Az Iroda szervezeti felépítése:

 

1) Az Iroda létszáma: 5 fő főállású közalkalmazotti viszonyban foglalkoztatott dolgozó (irodavezető, pénzügyi ügyintéző, adminisztrátor), valamint 3 fő Munka Törvénykönyves alapján foglalkoztatott dolgozó (menedzserek)

2) Az Iroda szakmai tevékenységét a mindenkor hatályos vonatkozó jogszabályok, a Társulási Tanács határozatai, szakmai állásfoglalások, valamint a hazai és nemzetközi tapasztalok alapján végzi.

3) A munkaszervezet a Társulási Tanács elnöke közvetlen irányítása alatt áll. Az Iroda vezetője felett a munkáltatói jogokat a munkaviszony létesítése, megszűntetése és munka díjazása tekintetében az Elnökség gyakorolja a Közalkalmazotti törvény: 1992. XXXIII. rendelkezései alapján, valamint a Munka Törvénykönyve 1992:XXII. rendelkezései alapján, egyéb munkaviszonnyal kapcsolatos ügyekben a Társulás Elnöke gyakorolja.

Az Iroda többi dolgozója felett a munkáltatói jogokat – munkaviszony létesítése, megszüntetése, díjazása, egyéb ügyekben - az Irodavezető gyakorolja. .

Az irodavezető

1) Az Iroda vezetője: az irodavezető.

2) Az Iroda vezetőjét a Társulási Tanács Elnöke nevezi ki pályázat útján. Kinevezése 5 évre szól; amennyiben a Társulás 3 évnél előbb megszűnik, a kinevezés a Társulás fennállásáig szól. Az irodavezető kinevezése, felmentése, számára vezetői megbízás adása ill. visszavonása az Elnökség minősített többséggel meghozott határozatával történik. Az irodavezető felett a kinevezési, közalkalmazotti jogviszony megszüntetési jogokat, illetményének és egyéb juttatásainak megállapítását a Társulási Tanács Elnöksége gyakorolja, egyéb munkaügyi ügyekben a Társulás Elnöke gyakorolja..

3) Az irodavezető vezetői jogkörében:

-       képviseli az Irodát;

-       gondoskodik az Iroda munkájának megszervezéséről, ennek körében utasíthatja a munkavállalókat;

-       koordinálja és ellenőrzi az Iroda munkáját, meghatározza a feladatok végrehajtásának idejét, módját, ütemét;

-       az irodavezető tanácskozási joggal vesz részt a Társulási Tanács és az Elnökség ülésein;

-       az irodavezető felel a törvényes működésért, a döntés előkészítés megalapozottságáról és a végrehajtás ellenőrzéséért;

-       együttműködik az Elnökség és a Társulási Tanács tagjaival;

-       szükség szerint a munkatársak részére feladat megbeszélést, értekezletet tart.

Az irodavezető távollétében illetve akadályoztatása esetén a pénzügyi ügyintéző helyettesíti.

4) Az irodavezető, a pénzügyi ügyintéző, a menedzserek és az adminisztrátor részletes feladatait a munkaköri leírások tartalmazzák.

A munkaköri leírás tartalmazza:

-       személyi adatok (név, lakcím, anyja neve, szül hely, idő);

-       munkaköri besorolás;

-       függelmi kapcsolatok;

-       szakmai követelmények (iskolai végzettség, szakmai képesítés, nyelvismeret, stb.);

-       a foglalkoztatott által konkrétan ellátandó feladatok teljes körű felsorolása;

-       a közalkalmazott felelőssége, ellenőrzésének rendje;

-       kiadmányozási jog gyakorlása;

-       külső és belső munkakapcsolatok.

A munkaköri leírás 1 példányát a közalkalmazottnak át kell adni, aki annak tudomásul vételét aláírásával igazolja.

 

Pénzügyi ügyintéző

 

A pénzügyi ügyintéző a pénzügyi és gazdálkodási feladatok irányítása körében:

-       gondoskodik a pénzügyi-gazdasági témájú társulási tanácsi előterjesztések elkészítéséről, szakmai felügyeletéről;

-       biztosítja a Társulás és intézményei gazdálkodási feladatait;

-       pénzügyi szempontból véleményez valamennyi pénzügyi következménnyel járó társulási tanácsi előterjesztést és döntést;

-       részt vesz a Társulási Tanács ülésein;

-       rendszeresen kapcsolatot tart a társulás szerveivel;

-       gondoskodik a pénzügyi elszámolások határidőben történő, jogszerű elkészítéséről;

-       közreműködik a Társulást érintő szerződések előkészítéséről.

-       A Társulást és a munkaszervezetre vonatkozó tervezési, pénzügyi számviteli feladatok ellátása,

-       Költségvetés összeállítása, zárszámadás, beszámolók, negyedéves értékelések a MÁK és a társulás szervei részére,

-       Közreműködés a Társulás által elfogadott stratégiai célkitűzések megvalósításához szükséges források előteremtéséhez,

-       Kezeli a Társulás bankszámláit, kincstári folyósítás keretében intézi a Társulás és az ehhez kapcsolódó utalásokat,

-       Folyamatosan figyelemmel kíséri a likviditási helyzetet, az előirányzatok és a felhasználások alakulását,

-       A beérkező számlák ellenőrzése, kontírozása, könyvelése,

-       A házipénztár kezelése a szabályzatnak megfelelően,

-       Tárgyi eszköz nyilvántartás megszervezése, kis értékű tárgyi eszköz analitikus nyilvántartása,

-       Számviteli rend kialakítás az érvényben lévő előírásoknak megfelelően

-       Kötelezettségvállalások nyilvántartása,

-       Projektek, programok havi költségelszámolása,

-       Nyilvántartást vezet az elszámolásra kiadott előlegekről,

-       Szigorú számadású nyomtatványok nyilvántartásának vezetése,

-       Étkezési jegyek kiadása,

-       Társulás normatív finanszírozási munkáinak összeállításában, a Magyar Államkincstárral együttműködik a folyamatos finanszírozás és elszámolás érdekében,

-       Leltározási feladatok megszervezése, vagyonnyilvántartás, éves beszámolók készítése,

-       Pénzügyi- számviteli szabályzatok kidolgozása

Adminisztrátor

-       Az irodavezető irányításával ellátja az Iroda adminisztrációs feladatait.

-       átutalási megbízások készítése, valamint mind az átutalási, mind a készpénzes számlák előkészítése, Bevételi és Kiadási bizonylatok, Pénztárkönyv, valamint ezek mellékleteinek vezetése

-       Kapcsolattartás a Társulási tagok gazdálkodási szervezeteivel számlák, valamint fizetési és egyéb dokumentumok vonatkozásában;

-       Munkaügyi feladatok ellátása, munkaügyi nyilvántartások kezelése, kapcsolattartás a Magyar Államkincstár területi Igazgatóságával;

-       A Társulás ügyiratainak iktatása; kimenő és bejövő levélforgalom ellenőrzése

-       Postakönyv vezetése;

-       Irodaszerek, tisztító eszközök beszerzése;

-       Bérnyilvántartások vezetése, havi bérszámfejtéshez adatok előkészítése, a munkaügyi adatok nyilvántartása, a munkaügyi statisztikák elkészítése, az adóbevallások, igazolások elkészítése,

-       Munkabér, magánnyugdíj pénztári, járulék, útiköltség elszámolás dokumentumainak a könyvelés részére történő elkészítése, kapcsolattartás a feldolgozást végző szervekkel;

-       Kötelezettségvállalások nyilvántartása,

-       A különböző, önkormányzatoktól befolyó tagdíjak, normatíva összegek felvezetése a könyveléshez az adatok előkészítése;

-       a bérrel kapcsolatos utalások elkészítése, kiküldetésekkel kapcsolatos teendők elvégzése,

-       táppénz, GYES, GYED – adatszolgáltatások intézése

Menedzserek

-       Kapcsolattartás a térség önkormányzataival, vállalkozásaival, civil szervezeteivel, gazdasági érdekképviseleteivel, a megyei területfejlesztési tanács munkaszervezetével, a regionális fejlesztési tanács munkaszervezetével;

-       Adatok gyűjtése, rendszerezése, archiválása és elemzése a térségről;

-       Információbiztosítás a térségbe érkező befektetők számára;

-       Pályázati információk nyújtása, segítségnyújtás az önkormányzatok számára;

-       Foglalkoztatási lehetőségek koordinálása,

-       Térségi projektek menedzselése, folyamatos szakmai tervek készítése a kistérségi tevékenység összehangolásáért;

-       Működési források felkutatása a társulás előnyeinek felmutatásával, javaslatok összeállítása a gazdasági szabályozó rendszerhez való optimális megfelelés érdekében,

-       Társulási tagok számára az ágazati közszolgáltatási feladatok – különösen a többcélú társulás által vállalt feladatok hatékony és eredményes koordinálása, végrehajtása, monitoringja.

-       Finanszírozási rendszer elemeinek folyamatos követése, megfelelőség optimalizálása

-       Folyamatos tájékozódás a térség komplex fejlesztésének lehetőségeiről, az EU Strukturális Alapok és a Nemzeti Fejlesztési Terv forrásainak megszerzésére

-       Kistérségi koncepciók, stratégiai és operatív programok tervezésében való részvétel;

-       Döntés-előkészítés a tagtelepülések számára;

-       Oktatásokon, képzésen, konferenciákon való részvétel;

-       A programban szereplő projektek minél szélesebb körű kidolgozása;

-       A pályázatírással kapcsolatos előadások, tájékoztatók szervezése, pályázatok összeállítása, készítése, kiadványok szerkesztése, terjesztése.

-       Beszámolók, tájékoztatók, értékelések készítése a felettesek, társulási ülések, szakmai tanácskozások alkalmával

-       Munkatársakkal összehangolt szakmai tevékenység, figyelemmel kíséri a társulásnál futó más programok, projektek alakulását, az összehangolt együttműködés érdekében.

Az értekezletek rendje, szervezeti kapcsolatok

 

Az Iroda munkatársai folyamatosan együttműködnek egymással és a Társulás más szerveivel.

Az irodai munka szervezése, a feladatok meghatározása, megosztása munkamegbeszélésen történik. A munkamegbeszélést az irodavezető hívja össze és vezeti.

 

Az aláírás és kiadmányozás rendje és az irat fogalma

 

1) A képviseleti és kiadmányozási joggal jelen Szervezeti és Működési Szabályzat szerint felruházott személy aláírási joggal rendelkezik.

Az aláírási jog a feladat gyakorlása során hozott döntések, illetve a megtett intézkedések és egyéb anyagok (levelek, jelentések, beszámolók, előterjesztések, stb.) egyszemélyi aláírását jelenti.

Irat minden olyan szöveg, számadatsor, térkép, tervrajz és vázlat - a megjelentetés szándékával készült könyv jellegű kézirat kivételével -, amely valamely szerv működésével, illetőleg személy tevékenységével kapcsolatban bármilyen anyagon, alakban, bármely eszköz felhasználásával és bármely eljárással keletkezett.

Iratot aláírni a szöveg végén, jobb oldalon, nyomtatvány esetén a megjelölt helyen kell. Az aláíró egyidejűleg az iratot dátumozza, vagy annak meglétét ellenőrzi és az aláírás mellett bal oldalon az általa használt hivatalos bélyegző lenyomatával látja el.

Amennyiben az iratot az aláírásra jogosult helyett az aláírásra felhatalmazott írja alá, az aláírásra jogosult nevét és beosztását feltüntető adatok mellet a helyettesként aláíró „h.” betűt köteles alkalmazni.

2) A kiadmányozás a jóváhagyás után letisztázott és a kiadmányozásra jogosult részéről hiteles aláírással ellátott, lepecsételt irat.

Kiadmányozás a már felülvizsgált végleges kiadmány (elintézés) tervezet jóváhagyását, letisztázhatóságát, elküldhetőségének engedélyezését jelenti a kiadmányozásra jogosult részéről.

Munkáltatói jogok gyakorlása

1) Az irodavezető feletti munkáltatói jogokat (kinevezés, vezetői megbízás visszavonása) a Társulási Tanács Elnöksége gyakorolja.

2) Az Iroda munkatársai felett a munkáltatói jogokat az irodavezető -gyakorolja.

III.

Munkaügyi rendelkezések

1.) Munkaidő

A munkavégzés teljesítése az Iroda székhelyén, az érvényben lévő szabályok, a közalkalmazotti kinevezésben és a munkaköri leírásban leírtak szerint történik.

Az alkalmazásban álló főfoglalkozású munkatársak heti munkaideje 40 óra.

Az Iroda ügyfélfogadási rendje folyamatos, a munkatársak a napi munkaidőn belül kötelesek fogadni az ügyfeleket.

Munkaidőben eltávozást ok és cél megjelölésével az irodavezető engedélyezheti.

Betegség vagy egyéb önhibán kívüli távolmaradás esetén a közalkalmazott haladéktalanul köteles az irodavezetőt értesíteni. A betegségről szóló orvosi igazolást a közalkalmazott munkába állása első napján köteles az irodavezetőnek bemutatni, és az adminisztrátornak leadni.

 

2.) A munkavégzés főbb szabályai

Nagykanizsa Kistérség Többcélú Társulása köteles:

-       a közalkalmazottat a kinevezés, a közalkalmazotti jogviszonyra vonatkozó szabályok, illetve az egyéb jogszabályok szerint foglalkoztatni;

-       az erre vonatkozó szabályok megtartásával - az egészséges és biztonságos munkavégzés feltételeit biztosítani;

-       a munkát úgy megszervezni, hogy a közalkalmazott a közalkalmazotti jogviszonyból eredő jogait gyakorolni, kötelezettségeit teljesíteni tudja;

-       a közalkalmazott számára a munkavégzéshez szükséges tájékoztatást és irányítást megadni;

-       a munkavégzéshez szükséges ismeretek megszerzését biztosítani;

-       a közalkalmazott számára a közalkalmazotti jogviszonyra vonatkozó szabályokban, illetve a közalkalmazotti kinevezésben foglaltaknak megfelelően bért fizetni.

A közalkalmazott köteles

-       az előírt helyen és időben munkára képes állapotban megjelenni és a munkaidejét munkában tölteni, illetve ez alatt munkavégzés céljából a munkáltató rendelkezésére állni;

-       munkáját az elvárható szakértelemmel és gondossággal a munkájára vonatkozó szabályok, előírások és utasítások szerint végezni;

-       munkatársaival együttműködni, munkáját úgy elvégezni, valamint általában olyan magatartást tanúsítani, hogy ez más egészségét és testi épségét ne veszélyeztesse, munkáját ne zavarja, anyagi károsodását, vagy helytelen megítélését ne idézze elő;

-       munkáját személyesen ellátni;

-       a munkája során tudomására jutott üzleti titkot, valamint a kinevezőre, illetve tevékenységére vonatkozó alapvető fontosságú információkat megőrizni;

Nem köteles a közalkalmazott teljesíteni az utasítást, ha annak végrehajtása jogszabályba vagy a közalkalmazotti jogviszonyra vonatkozó szabályba ütközik. Ha az utasítás végrehajtása kárt idézhet elő és a közalkalmazott ezzel számolhat, köteles erre az utasítást adó figyelmét felhívni.

Az egyes főfoglalkozású alkalmazottak, illetve az állandó és eseti megbízással rendelkező munkatársak konkrét feladatát, munkakörét a munkaszerződések, megbízási szerződések szabályozzák. Az itt nem szabályozott egyes feladatok elvégzésére az irodavezető eseti megbízást adhat. Ezek tartalmára és díjazására az irodavezetőnek van hatásköre.

 

3.) A munka díjazásának rendszere

A közalkalmazottak, illetve a megbízásos jogviszonyban foglalkoztatottak díjazása a közalkalmazotti kinevezésben megállapított havi bérrel, illetve megbízási díjjal történik.

A közalkalmazotti bért - ha a közalkalmazott jogviszonyra vonatkozó szabály, vagy a felek megállapodása eltérően nem rendelkezik - a tárgy hónapot követő hónap 3. napjáig kell kifizetni. Ha a bérfizetési nap pihenőnapra vagy munkaszüneti napra esik a közalkalmazotti bért legkésőbb a megelőző munkanapon kell kifizetni. A közalkalmazotti bér kifizetése átutalással történik.

A jutalom kifizetéséhez a Tanács Elnökségének egyetértése szükséges.

 

4.) Közalkalmazotti munkaügyi nyilvántartás

Nagykanizsai Kistérség Többcélú Társulása, mint kinevező a közalkalmazottnak az alábbi adatait köteles nyilvántartani:

-       vezetéknév;

-       utónév;

-       iskolai rendszerű vagy egyéb végzettség;

-       születési idő, hely;

-       anyja neve;

-       személyi száma;

-       személyigazolvány száma;

-       társadalombiztosítási törzsszáma;

-       adószáma;

-       lakcíme;

-       elérhetőségi címe;

-       bankszámlaszáma;

-       végzettségét igazoló okiratok megnevezése;

-       hatósági erkölcsi bizonyítvány;

-       nyelvvizsga bizonyítvány másolata.

A fenti adatokat köteles titkos iratként kezelni, arról felvilágosítást csak a törvényben szabályozott személyeknek adhat.

Az igazolásokat, diplomákat, vizsgapapírokat az eredeti lefénymásolását követően vissza kell adni, majd az eredetit láttam aláírással ellátott fénymásolatot kell titkos iratként kezelni.

 

5.) Szabadság kiadásának rendje

A szabadság mértéke és kiadásának rendje a Közalkalmazotti tv. 1992. XXXIII. tv. És a Munka Törvénykönyve 1992. évi XXII.alapján történik.

Az éves rendes és rendkívüli szabadság kivételére előzetes tervet kell készíteni, az engedélyezésre az Irodavezető jogosult.

 

6.) Kártérítési kötelezettség

A közalkalmazott a közalkalmazotti jogviszonyból eredő kötelezettségének vétkes megszegésével okozott kárért a Közalkalmazotti tv: 1992. XXXIII. rendelkezései szerint tartozik kártérítési felelősséggel.

Az Iroda dolgozói tulajdonosi gondossággal felelősek a berendezési tárgyak rendeltetésszerű használatáért, a gépek, eszközök megóvásáért.

 

7.) Költségtérítések, juttatások

Gépjárműhasználat: ha az irodavezető és az alkalmazottak saját vagy más tulajdonát képező személygépkocsit hivatalos célra használják, úgy az Iroda az utalványozással igazolt kilométernek megfelelő, az irodavezető által meghatározott mértékű költségtérítést fizeti a jogszabályi előírások betartása mellett.

A gépjárműhasználat elrendelése és a kifizetés utalványozása az irodavezető hatásköre.

 

Kiküldetések

 

Belföldi kiküldetés engedélyezésére az irodavezető jogosult. Belföldi kiküldetés elszámolása a belföldi kiküldetésre rendszeresített nyomtatványon történik, az érvényes költségelszámolásra alkalmas számlákkal.

Külföldi kiküldetés engedélyezésére a Tanács elnöke jogosult. A kiküldetéshez írásbeli utasítás szükséges. A kiküldetés elszámolása a külföldi kiküldetésre rendszeresített belső nyomtatványon történik, a vonatkozó jogszabályok szerint, az érvényes költségelszámolásra alkalmas számlákkal. A külföldi kiküldetésre napi díjat kell elszámolni.

A napidíjon felül számla alapján fizethető a szállásdíj, az útiköltség, vagy az útnyilvántartás alapján számított gépjármű-használati díj. Ezen összegek (napidíj, szállásköltség, útiköltség) adó, illetve TB térítése a vonatkozó jogszabályban előírtak szerint történik.

A külföldi kiküldetésről minden esetben, a belföldi kiküldetésről csak előzetes utasítás alapján kell írásbeli beszámolót készíteni.

IV.

ÜGYIRATKEZELÉS, ADATVÉDELEM, PÉNZÜGYTECHNIKAI RENDELKEZÉSEK

1)     A Tanács elnökének nevére érkező postai küldeményeket az elnök láttamozása után az irodavezető az illetékes közalkalmazottra szignálja. A Tanács illetve az Iroda nevére érkező postát az irodavezető bontja fel és szignálja az illetékes közalkalmazottra.

2)     Az irodavezető köteles biztosítani a technikailag megfelelő adatvédelmi, irattári rendszer kialakítását, különösen a folyamatosan érkező pályázatok és személyi iratanyag vonatkozásában.

3)     Az ügyiratkezelés részletes szabályait az Iratkezelési Szabályzat tartalmazza.

4)     Az irodavezető köteles a munkatársaktól adatvédelmi nyilatkozatot kérni.

5)     Bélyegzőhasználat rendje:

     Az Iroda „Nagykanizsai Kistérség Többcélú Társulása” felirattal ellátott bélyegző használatára jogosult. Az Iroda által használt bélyegzőkről nyilvántartást kell készíteni, mely tartalmazza:

-         a sorszámot;

-         bélyegző lenyomatát;

-         bélyegző kiadásának napját;

-         bélyegzőt használni jogosultak nevét.

A megszűnt szerv bélyegzőit és az avult bélyegzőket a levéltárakra vonatkozó szabályok szerint kell kezelni, nyilvántartani és megsemmisíteni. A bélyegzőhasználattal kapcsolatos szabályok betartásáról az irodavezető gondoskodik.

V.

A feladatok pénzügyi forrásai

1)     Az Iroda önállóan gazdálkodó költségvetési szerv, előirányzatai felett teljes jogkörrel rendelkezik. Az Iroda ellátja a Nagykanizsai Kistérség Többcélú Társulása és intézményei gazdasági-pénzügyi feladatait. A gazdálkodásában az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény és az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. Rendelet vonatkozó előírásait érvényesíti.

2)     Az Iroda költségvetését a Társulási Tanács fogadja el.

3)     A költségvetés forrásai:

-         a Társulási Tanács által évente megállapított tagdíj;

-         az önkormányzatok saját elhatározásán alapuló befizetés;

-         Európai uniós támogatás;

-         állami támogatás, hozzájárulás;

-         állami pályázati forrás;

-         gazdálkodó vagy más szerv által biztosított támogatás vagy forrás;

-         a Társulás vagyonának hasznosításából vagy pénzbeli befektetéséből származó, az adott évben fel nem használt tőke pénzpiaci elhelyezéséből származó hozadéka.

 

VI.

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

 

1)                 Az Iroda Szervezeti és Működési Szabályzata a Nagykanizsai Kistérség Többcélú Társulási Megállapodásával összhangban készült.

2)                 A Szervezeti és Működési Szabályzat folyamatos aktualizálásáról és a Társulási Megállapodással való összhangjáról az Irodavezető gondoskodik.

3)                 Jelen Szervezeti és Működési Szabályzatot a Társulási Tanács 76./2005(11.25). sz. határozatával jóváhagyta.

 

 

 

 

 

 

                                                                 

 

Litter Nándor                                    Polai György

             Társulási Tanács Elnöke                                Munkaszervezet vezetője

 

 



[1] Beiktatta a 41/2006.(10.30.)NKTT. számú határozat